|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
frold ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() Sendt: 27-November-2011 kl. 17:36 |
Hejsa,
I forlængelse af en anden tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=104725&PID=1063034#1063034 søger jeg et tool der lader en rippe en DVD til iso-kopi på min mac? Har forsøgt nogle forskellige, men det er ikke lykkede. Bl.a. det indbyggede Diskværktøj, der ser ud til at danne en dmg-fil. Også ISOlater - som ikke understøtter 10.7 Hvad bruger i andre? |
|
mvh
Frederik TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg har roxio toast installeret, jeg mener den kan lave isoer af dvd... Omend jeg bruger min pc til filmrip.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
og hvad er årsagen til at det skal være en iso og ikke bare en mkv eller for den sags skyld en ganske alm .mp4 fil? - en iso er ikke meget bevendt når du anvender handbrake. en iso er god hvis du laver et decideret 1:1 rip (altså ingen reencode og med menuer) som handbrake IKKE kan lave. (ellers forsøger man i hvert fald med det forkerte værktøj.) det mest oplagte er som jeg også har skrevet i den anden tråd. brug handbrake preset "apple tv2" og hold så ellers nallerne fra alt muligt andet. - den laver så en -mp4 fil (eller rettere .m4v) med indlejrede undertekster (kan desværre ikke lave eksterne!) og som kan importeres direkte i itunes. OG afspilles på stort set ALT hvad der kalder sig medieafspiller i dag! (incl. mange TV-apparater på nær sony som ikke kan lave dlna med h.264)
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
![]() |
DVDFab til Mac er ude i en beta: http://forum.dvdfab.com/showthread.php?t=14716
|
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Sylvest: har du prøvet dvdfab på maccen, for det er netop den jeg bruger på pcen, gudved om man kan bruge pclicensen på maccen?
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
|
jb17j ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 10-Juli-2006 Sted: Aalborg dk Status: Offline Point: 453 |
![]() |
Roxio er meget god til ikke kopi beskyttede film, eller kan man ikke brugen den. men det er der måske en løsning på ![]() mvh JanB
|
|
Mvh Jan B
|
|
![]() |
|
Sylvest ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 890 |
![]() |
@rhsin
I release noterne til betaen står der at registeringsfunktionen ikke virker endnu men man kan bruge den i 30 dage. |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8645 |
![]() |
Hvis du vælger at den skal lave en DVD/CD master, laver den en .cdr fil, der reelt er en ISO fil. |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
Jeg kan anbefale Mac DVDRipper Pro:
Du kan hente en prøveversion og selv teste.
Redigeret af Brixen - 28-November-2011 kl. 11:22 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
frold ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 130 |
![]() |
Tak for jeres fine input!
|
|
mvh
Frederik TV: Panasonic P50VT30Y | Konsol: PS3 Slim 250gb |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |