recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Forstærker på budget
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Forstærker på budget

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Forstærker på budget
    Sendt: 29-September-2014 kl. 21:41
Hey,

Nu vil jeg ligeså stille begynde at bygge på stuealteret og derfor skal der noget bedre lyd til end det min fladskærm leverer.

Konen har accepteret et par Dali Zensor 5 så det bliver starten.
Jeg regner med at holde mig i Zensor serien og bygge ud til et 5.1

Men hvilken forstærker skal jeg bruge? Jeg har ikke behov for AirPlay og andet gøgl, så jeg vil gerne spare de penge. Jeg har kigget lidt på en Denon X1000 og tænker vi måske er i den prisklasse - kan man få god lyd for mindre et det også super.

Er sådan en Denon sagen? Eller skal jeg kigge hos Yamaha? Onkyo? Eller andre?

Brugt kunne også være en mulighed, befinder mig i kbh og kan ikke helt overskue udvalget på dba.

Bonus! Er forstærkerem max 15,1cm i højden kan den stå i mit tv møbel.

Håber i vil give jeres besyv med.
Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 21:58
Med det højdeønske kunne det være relevant at kigge på en Marantz surroundforstærker fra hififreaks.dk, så der også er plads til varmeafvikling.

Her er en demo på 10,5 cm. i højden, som er sat ned med 1.900,- kr. til 2.995,-

http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1604-71-receiver-demo-p-1016.html

Mvh. Jørgensen

Til top
Jørgensen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 02-Februar-2008
Sted: Holstebro
Point: 886
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 22:03
Alternativt er der en brugt 2 år gammel Marantz 1603 i den blå avis i samme lave højde.

Den er sat i til 2.800,- kr., men kan måske forhandles lidt ned.

http://www.dba.dk/marantz-nr1603-71-kanaler/id-1010102927/

Mvh. Jørgensen
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 22:26
Hvis du vil en smule højere op i pris, kan du erhverve nedenstående, som effektmæssigt, udstyrsmæssigt, og lydmæssigt, slår alle nævnte:
https://www.dustinhome.dk/product/5010754125/aventage-rx-a830?utm_campaign=pricerunner&utm_source=pricerunner.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146796&ssel=false

M.v.h.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 22:31
Og som skal have skåret 2 cm af i højden for at kunne være der.......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-September-2014 kl. 23:14
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Og som skal have skåret 2 cm af i højden for at kunne være der.......

Klaus

Som jeg læser OP's post, så vil det være fedt, hvis den maks. er 15 cm, men ikke et krav! Sååeeeee.....

M.v.h.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 01:23
Bonus! Er forstærkerem max 15,1cm i højden kan den stå i mit tv møbel.

Korrekt der stå ikke at den maks må være 15,1cm. Det er sku ikke særligt ofte at vi ser nogen skriver at de har taget fejl eller kunne have taget fejl i deres indlæg, så ingen grund til at starte med det nu. Den der oftes skrive det er vel Otto J, som ellers er en der ultra sjældent tager fejl. Og JA, jeg tager også fejl.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
FLarsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 31-Maj-2006
Sted: Østjylland
Point: 1473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FLarsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 01:29
Når du nu får købt dig en forstærker og sat den ind i dit tv møbel, så læg lige en hånd ovenpå den og mærk om ikke at den bliver (for) varm. Forvendt at den meget gerne vil have en blæser til at udskifte luften over den. Køb en 12 volt blæser med lavt dB tal og tilslut den til en mobil lader eller ligende du ikke bruger mere som så virker som strømforsyning. En 12 volt blæser kan sagtens kører på mindre end 12 volt ingen problem i det.
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?

En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik.

En audiofil har musik for at høre sit anlæg.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19569
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 08:29
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Som jeg læser OP's post, så vil det være fedt, hvis den maks. er 15 cm, men ikke et krav! Sååeeeee.....

Okay, vi tolker det forskelligt ;-)

Jeg læste det som om den skulle kunne være i tv-møblet.

Uanset hvad, ville jeg ikke smide en forstærker ind i så lille et hul, den vil have svært ved at komme af med varmen.

Klaus

Redigeret af KlausDM - 30-September-2014 kl. 08:30
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Mhansen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 25-September-2009
Sted: Denmark
Point: 11
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mhansen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2014 kl. 13:15
Tak for svar indtil videre.

Den Marantz demo ser fristende ud, men jeg har et spørgsmål.
Den er opgivet til 50W er det rigeligt til at trække en Zensor 5?
Der er jo væsentligt flere W på Denon X1000 - Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne det fra fabrikat til fabrikat, men umiddelbart er det mit eneste værktøj til at sammenligne...?

Angående Yamaha så er det helt sikkert en lækker forstærker, men jeg vil helst holde mig omkring 2500, så hvis en af deres mindre modeller kan gøre det, er det mere interessant - men måske er de ikke noget værd?

Så at Denon X1000 er på bud hos amazon.de jeg kan få den til 310€ inkl. Fragt, så det frister. Ligesom Marantz, men den er jo noget dyrere.

Og så den varme kartoffel - de 15,1cm... Det vil helt sikkert være en fordel (især set med konens øjne) hvis forstærkeren kan stå på den lille hylde. Med det i mængde står den Marantz noget bedre end de andre, hvis der også skal være lidt frihøjde.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu