|
Forstærker på budget |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mhansen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-September-2014 kl. 21:41 |
Hey,
Nu vil jeg ligeså stille begynde at bygge på stuealteret og derfor skal der noget bedre lyd til end det min fladskærm leverer. Konen har accepteret et par Dali Zensor 5 så det bliver starten. Jeg regner med at holde mig i Zensor serien og bygge ud til et 5.1 Men hvilken forstærker skal jeg bruge? Jeg har ikke behov for AirPlay og andet gøgl, så jeg vil gerne spare de penge. Jeg har kigget lidt på en Denon X1000 og tænker vi måske er i den prisklasse - kan man få god lyd for mindre et det også super. Er sådan en Denon sagen? Eller skal jeg kigge hos Yamaha? Onkyo? Eller andre? Brugt kunne også være en mulighed, befinder mig i kbh og kan ikke helt overskue udvalget på dba. Bonus! Er forstærkerem max 15,1cm i højden kan den stå i mit tv møbel. Håber i vil give jeres besyv med. |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Med det højdeønske kunne det være relevant at kigge på en Marantz surroundforstærker fra hififreaks.dk, så der også er plads til varmeafvikling.
Her er en demo på 10,5 cm. i højden, som er sat ned med 1.900,- kr. til 2.995,- http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-nr1604-71-receiver-demo-p-1016.html Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Jørgensen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Alternativt er der en brugt 2 år gammel Marantz 1603 i den blå avis i samme lave højde.
Den er sat i til 2.800,- kr., men kan måske forhandles lidt ned. http://www.dba.dk/marantz-nr1603-71-kanaler/id-1010102927/ Mvh. Jørgensen |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Hvis du vil en smule højere op i pris, kan du erhverve nedenstående, som effektmæssigt, udstyrsmæssigt, og lydmæssigt, slår alle nævnte:
https://www.dustinhome.dk/product/5010754125/aventage-rx-a830?utm_campaign=pricerunner&utm_source=pricerunner.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=5637146796&ssel=false M.v.h. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Og som skal have skåret 2 cm af i højden for at kunne være der.......
Klaus |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Som jeg læser OP's post, så vil det være fedt, hvis den maks. er 15 cm, men ikke et krav! Sååeeeee..... M.v.h. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Bonus! Er forstærkerem max 15,1cm i højden kan den stå i mit tv møbel.
Korrekt der stå ikke at den maks må være 15,1cm. Det er sku ikke særligt ofte at vi ser nogen skriver at de har taget fejl eller kunne have taget fejl i deres indlæg, så ingen grund til at starte med det nu. Den der oftes skrive det er vel Otto J, som ellers er en der ultra sjældent tager fejl. Og JA, jeg tager også fejl. |
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
Når du nu får købt dig en forstærker og sat den ind i dit tv møbel, så læg lige en hånd ovenpå den og mærk om ikke at den bliver (for) varm. Forvendt at den meget gerne vil have en blæser til at udskifte luften over den. Køb en 12 volt blæser med lavt dB tal og tilslut den til en mobil lader eller ligende du ikke bruger mere som så virker som strømforsyning. En 12 volt blæser kan sagtens kører på mindre end 12 volt ingen problem i det.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19569 |
Okay, vi tolker det forskelligt ;-) Jeg læste det som om den skulle kunne være i tv-møblet. Uanset hvad, ville jeg ikke smide en forstærker ind i så lille et hul, den vil have svært ved at komme af med varmen. Klaus Redigeret af KlausDM - 30-September-2014 kl. 08:30 |
|
![]() |
|
Mhansen ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11 |
Tak for svar indtil videre.
Den Marantz demo ser fristende ud, men jeg har et spørgsmål. Den er opgivet til 50W er det rigeligt til at trække en Zensor 5? Der er jo væsentligt flere W på Denon X1000 - Jeg ved godt at man ikke kan sammenligne det fra fabrikat til fabrikat, men umiddelbart er det mit eneste værktøj til at sammenligne...? Angående Yamaha så er det helt sikkert en lækker forstærker, men jeg vil helst holde mig omkring 2500, så hvis en af deres mindre modeller kan gøre det, er det mere interessant - men måske er de ikke noget værd? Så at Denon X1000 er på bud hos amazon.de jeg kan få den til 310€ inkl. Fragt, så det frister. Ligesom Marantz, men den er jo noget dyrere. Og så den varme kartoffel - de 15,1cm... Det vil helt sikkert være en fordel (især set med konens øjne) hvis forstærkeren kan stå på den lille hylde. Med det i mængde står den Marantz noget bedre end de andre, hvis der også skal være lidt frihøjde. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |