|
Oknyo 616 front high speaker uden sourround. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Stoks ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-August-2014 Status: Offline Point: 4 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-August-2014 kl. 13:38 |
Hejsa folken håber i kan hjælpe mig.
Jeg er ikke ret øvet i av-udstyr men har købt en onkyo 616 og et jamo højtaler sæt. har længe haft kørt med kun center og de 2 front højtalerer men besluttede mig for at sætte de sidste 2 højtalere til. Og tænke jeg ville sætte dem som front high da det ikke er mulig at have dem andre steder på mit kollegieværelse. Når jeg så prøver at bruge den indbyggede setup melder den fejl da den ikke kan finde sourround højtalerene. Så nu er mit spørgsmål er det ikke muligt at have Front high højtalerer tilsluttet uden at have sourround højtalerer også? Hvis ikke jeg har forklareret mig detaljeret nok så skriv endelig så jeg kan præcisere. Venlig hilsen Stoks. |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det kræver et 5.1 setup ( front, center, surround ) før du kan bygge videre med front High osv
|
|
![]() |
|
Mange tak for hjælpen.
Jeg fik "snydt" den til at spille ud af via selv at sige at der var sourround højtalere og også front så nu kommer der lyd igennem. Vil der så komme det "korrekte" lyd ud under film eller virker det mere bare som et par "stereo" højtalere? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis den er sat op til at tro at der er tilsluttet andre højttalere end der faktisk er, så skal den stilles til Stereo, ellers vil den ikke spille rigtigt, da der så sendes signal til højttalere som jo ikke er der. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Du får absolut intet ud af det du har gang i.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Dvs at alle informationer fra surroundkanalerne går tabt. De blir ellers mixet til fronter, når der køres med 3.0 Redigeret af Kampus - 12-August-2014 kl. 18:16 |
|
![]() |
|
Så ryger den på stereo mange tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Bconrad ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Maj-2006 Sted: Ry Status: Offline Point: 616 |
"har længe haft kørt med kun center og de 2 front højtalerer men besluttede mig for at sætte de sidste 2 højtalere til. Og tænke jeg ville sætte dem som front high da det ikke er mulig at have dem andre steder på mit kollegieværelse."
Vil det sige en center, to fronter og yderligere 2 højttalere? Dvs 5 stk i alt. Som jeg læser det så vil trådstarter sætte baghøjttalere som front higt, da de ikke kan placeres andre steder. |
|
![]() |
|
Lige præcis. Jeg har ikke mulighed for at sætte dem på hver side af min seng hvor sourround ellers skal sidde.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Det gir overhovedet ingen mening. Surround opnåes kun med den korrekte opstilling.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |