recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Alternativ til Intel HD Graphic?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAlternativ til Intel HD Graphic?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Habanero Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2008
Status: Offline
Point: 92
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-September-2011 kl. 22:14
Tak for svar til alle - har ikke helt besluttet mig til hvad vej jeg skal gå. Et lille tillægs spørgsmål:

Det er jo ikke kun TV, men også DVD, Blu-Ray og rippet materiale. Ændrer det noget?

Jeg har desuden læst om nogle problemstillinger med framrates:
23.976p, 24.000p, 50i og 60i som er 59,940i
Som jeg har fået fortalt skal grafikkortet kunne håndtere dette helt præcist for lyden ikke kommer ud af synk i løbet af den tid en film afspilles. Efter sigende betyder en afvigelse på 0,0001 at der vil være et lipsync delay på 0,7 sek. efter 2 timer.

Er det en parameter ved valg af grafikkort? Og hvordan ser man overhovedet det i specs?

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 00:03
Så kom Intel med en opdatering af deres driver i går. Jeg nåede ikke at få købt nyt kort, så jeg opdaterede og første indtryk er forbløffende:

- Ingen BSOD med PC'en kørende i nu 24 timer
- Man kan pludselig læse teksten på skærmen i Windows programmer (før var den gnidret og grim) jeg troede jeg havde et font problem, men det var åbenbart driveren
- Billedet holder sig inden for rammerne af skærmen - før var den forskubbet ½ cm til venstre
- Ved reboot er der signal gennem HDMI kablet hver gang - før skulle jeg mindst boote 8 gange før der kom signal til skærmen

Jeg giver onbord grafikken en chance.....

... og undrer mig over hvordan Intel har kunne lade dette være et uløst problem siden april (mindst) så vidt jeg kan læse af supporttrådene.
Til top
MCenterFreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2005
Sted: Denmark
Point: 5446
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 00:23
Intel og grafik har aldrig været min ven. Det har ATI (AMD) heller aldrig været. Efter min mening er nVidia det eneste rigtige pt., men det kan jo ændre sig.

Har pt. en PC med on board Intel GFX. Her koblede jeg to skærme til. Hver gang jeg startede min PC opførte skærmene sig forskelligt. Nogen gange kom de begge to på, nogen gange ikke, og nogen gange blev det Standard VGA skærme med 800 x 600 opløsning.
Købte to billige nVidia GFX, disablede Intel GFX. De håndterer nu 3 skærme i højeste opløsning (den ene med Multi Touch). Ikke et eneste problem har jeg oplevet. Klippestabilt, i flere måneder. Jeg gider ikke en gang checkke for opdaterede drivere, for det fungerer bare
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-)
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 00:29
Jeg må indrømme at jeg aldrig har brugt Intel grafik før. Jeg var lidt sjusket da jeg købte mit bundkort og havde end ikke overvejet at grafikken kunne være et problem. Jeg køber aldrig Intel grafik igen, men nu har jeg et ret kompakt kabinet (HFX mini) og vil gerne undgå at skulle proppe mere i det - også pga. varme da jeg køler med heat pipes.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu