recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Intel Smart Response Technology
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIntel Smart Response Technology

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 14:47

I har overbevist mig, jeg kører SSD'en som C: drev. Smile

Men én anden ting jeg ikke helt kan gøre mig klog på er mht. den realtime compression funktion der er indbygget i Sandforce controlleren. Skal man lave partitionen lidt mindre for at det fungere optimalt, eller kræver det bare at man ikke fylder partitionen helt op med data? Det skulle forlænge diskens levetid lidt, så vidt jeg har forstået, ikk'?

Men kan det i det hele taget svare sig, altså at forlænge levetiden på bekostning af diskpladsen, elektronik bliver jo alligevel hurtigt forældet. Henrik, du skriver jo du har "ofret" 20Gb af din disk, synes det lyder lidt voldsomt at ofre så meget, det er jo dyrebare Gb's der bliver smidt væk der. Confused

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-September-2011 kl. 14:59
Om det kan betale sig? Sikkert ikke. Smile
Det afhænger selvfølgelig af, dels hvor meget man benytter sin disk, dels hvor mange år man ønsker at beholde den, og dels om den måske evt. senere skal benyttes til opgradering af f.eks. en bærbar.
Jeg har gjort det som en forholdsregel - også fordi erfaringerne med SSD ikke er så store endnu. Af samme grund har jeg valgt "det sikre" - nemlig en Intel 510 (jeg havde en Intel X25-M før det).

M.v.h.
Til top
Luckow Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 28-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 71
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 07:58

Nu har jeg så fået installeret OS (Windows 7 Ultimate) på SSD'en, og ja, det er jo ren fornøjelse, den booter dælme hurtigt. Big smile Efter installationen af Windows, dvs. kun Windows, endnu ingen programmer og drivers, havde jeg kun 20Gb fri på den 60Gb SSD. Det var ikke meget.

Men efter at have fulgt denne guide (har dog sprunget enkelte af punkterne over):

http://thessdreview.com/ssd-guides/optimization-guides/the-ssd-optimization-guide-2/

... hjalp det gevaldigt på den frie plads, yes. Men nu undrer jeg mig bare over, hvorfor når jeg vælger Egenskaber for C-drevet, kan se der kun er brugt 7-8Gb af disken, og når jeg vælger Egenskaber for Windows mappen, kan se at den mappe alene fylder knap 11Gb.

Hmm, hvordan hænger det lige sammen??

Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 08:54
Mon ikke det skyldes at filer som ikke normalt benyttes, ligger pakket i Windows-mappen. Når du så kigger på egenskaber for Windows-mappen, angiver den filerne i ud-pakket tilstand?

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu