recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hvilken winwows 7 skal jeg bruge 32 eller 64 bit
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethvilken winwows 7 skal jeg bruge 32 eller 64 bit

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Splinten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-April-2004
Sted: Lolland
Status: Offline
Point: 909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 10:29
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Oprindeligt skrevet af Splinten Splinten skrev:

Vær dog opmærksom på begrænsningerneed eventuel opgradering af bundkort ved OEM-versioner:

Hvis du vil opgradere din pc senere, så er det kun HDD og RAM du kan udskifte, når du har en OEM-version.

Det er så ikke korrekt!

M.v.h.

Har du et bedre link, eller vil du bare lade påstanden stå...? Jeg tror dig selvfølgelig, men jeg fandt dette link, og det lød plausibelt.

Redigeret af Splinten - 30-September-2011 kl. 10:30
Semper fidelis

Brug OneDrive via mit link og få 0,5 GB ekstra gratis plads.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Point: 1758
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 10:37

Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Vær dog opmærksom på begrænsningerneed eventuel opgradering af bundkort ved OEM-versioner:

Hvis du vil opgradere din pc senere, så er det kun HDD og RAM du kan udskifte, når du har en OEM-version.

Det er så ikke korrekt!

M.v.h.

Har du et bedre link, eller vil du bare lade påstanden stå...? Jeg tror dig selvfølgelig, men jeg fandt dette link, og det lød plausibelt.

Såvidt jeg husker så kan man heller ikke direkte reinstallere en OEM hvis man skifter bundkort, der er dog vist folk der over telefon stikker microsoft en løgn og siger at det gamle bundkort brændte af og at det ikke kunne få fat i samme model, for så får man vist en ny licensnøgle eller lign så man kan få reinstalleret Windows igen uden at købe en ny licens.
Til top
jacobask Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Februar-2011
Sted: DK, Langå
Point: 1234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 10:43
Oprindeligt skrevet af db89 db89 skrev:

Såvidt jeg husker så kan man heller ikke direkte reinstallere en OEM hvis man skifter bundkort, der er dog vist folk der over telefon stikker microsoft en løgn og siger at det gamle bundkort brændte af og at det ikke kunne få fat i samme model, for så får man vist en ny licensnøgle eller lign så man kan få reinstalleret Windows igen uden at købe en ny licens.

Ja, man skal have fat i MS for at kunne installere igen efter x antal gange.

/ask
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-September-2011 kl. 14:26
Jeg har under samme Win7 installation skiftet harddisk, CPU, RAM og bundkort! Og tingene kører stadig uden problemer.
Så nej, jeg har ikke noget link, men praktisk erfaring. Wink

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu