recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Devialet og HD lyd fra bluray film
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Devialet og HD lyd fra bluray film

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Status: Offline
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Devialet og HD lyd fra bluray film
    Sendt: 27-Juli-2014 kl. 11:07
Jeg har næsten besluttet mig for at købe en Devialet 200 som skal erstatte mit Thule PA350B/PR350BV, da jeg alligevel kun vil have stereo til film/musik og ikke er interesseret i surround i stuen. Der er tale om en 2 x 200 watt integreret forstærker, med indbygget 24-bit / 192 kHz DAC, WiFi og AIR Universal Streamer. Jeg ønsker dog ikke at gå på kompromis med bluray 24bit HD lyd i stereo, da der er stor forskel, når jeg vælger PCM, Dolby-HD eller DTS-HD Master fremfor Dolby Digital og DTS på min PS3.

Thule PR350 understøtter kun Dolby Digital, DTS og 24bit PCM, men jeg kan alligevel vælge Dolby-HD og DTS-HD Master under bluray film på PS3'eren. Vil det ikke blive et problem for Devialet, når den ikke har DTS eller Dolby Digital understøttelse, men kun PCM? 

Den anbefaler nemlig at benytter de digitale udgange, når man skal tilslutte til en afspiller. Ved at benytte de analoge udgange, så er det muligt, da man i det tilfælde bruger bluray-afspillerens DAC. Men det anbefaler de ikke, da de skriver dette på deres hjemmeside: "Du kan måske lide den resulterende lyd, men det vil tilføje forvrængning i processen."
Til top
SosFarum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Juli-2007
Sted: Frederikssund
Point: 1022
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SosFarum Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:15
Tror du skal kontakte forhandler af produktet
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 19:31
Skriv til Devialet. Med de priser de tager for deres udstyr, bør de kunne give dig et fyldestgørende svar.
Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Point: 8672
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér xcardman Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2014 kl. 20:52
uden understøttelse af dts, kan du ikke få lyd fra DTS-HD Master.
der vil ikke komme nogen lyd
Til top
mixart Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Januar-2014
Sted: Hobro
Point: 110
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mixart Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2014 kl. 15:02
Oprindeligt skrevet af xcardman xcardman skrev:

uden understøttelse af dts, kan du ikke få lyd fra DTS-HD Master.
der vil ikke komme nogen lyd

Hvis jeg nu vil bruge DAC'en på devialet, er det så ikke muligt at rippe bluray skiverne i lossless MKV format og derefter konvertere Dolby HD/ DTS-HD Master til 24b PCM? Lidt læsning på google ser det ud til at dette kan lade sig gøre.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu