recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Gæstelogin og pegefelt i OX S LION. HJÆLP!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketGæstelogin og pegefelt i OX S LION. HJÆLP!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Emne: Gæstelogin og pegefelt i OX S LION. HJÆLP!
    Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 08:24
Hey!

Når jeg starter min MacBook Pro op, så plejer jeg at have to login muligheder. En med min administrator konto og en gæste konto.

Men i går der formatterede jeg så min MacBook Pro ved en clean install med Lion, og nu er der kun den ene mulighed ved at logge ind med min administrator konto, altså gæste login er væk.

Jeg fik den anden mulighed med gæste login efter jeg opdaterede Lion til den version med iCloud, og det var egentlig ret smart med sådan en, men jeg har opdateret Lion og søgt efter opdateringer igen, men nu har jeg den altså ikke.

En der kan fortælle mig hvorfor, og hvordan jeg får den igen?

Er det inde i Bruger & grupper > Gæstekonti det slås til? Det underlige er bare, at jeg slog ikke noget til sidste gang, det kom bare.

Et andet spørgsmål:

Jeg sad go rodede med Pegefelt indstillingerne for min MacBook Pro, og pludselig fuckede et eller andet op, så nu er det hele rodet rundt.

Kan man få en eller anden måde gendanne disse indstillinger, så de kommer tilbage til default settings?
Eller kan man gendanne Systemindstillinger?

I så fald, hvordan gøres det hvis man kan gendanne Pegefelt indstillingerne?

Redigeret af ladiesman217 - 19-Oktober-2011 kl. 08:41
          
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 12:09
Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Hey!

Når jeg starter min MacBook Pro op, så plejer jeg at have to login muligheder. En med min administrator konto og en gæste konto.

Men i går der formatterede jeg så min MacBook Pro ved en clean install med Lion, og nu er der kun den ene mulighed ved at logge ind med min administrator konto, altså gæste login er væk.

Jeg fik den anden mulighed med gæste login efter jeg opdaterede Lion til den version med iCloud, og det var egentlig ret smart med sådan en, men jeg har opdateret Lion og søgt efter opdateringer igen, men nu har jeg den altså ikke.

En der kan fortælle mig hvorfor, og hvordan jeg får den igen?

Er det inde i Bruger & grupper > Gæstekonti det slås til? Det underlige er bare, at jeg slog ikke noget til sidste gang, det kom bare.

Ja, Gæstekonti skal aktiveres, og det må du på en eller anden måde have fået gjort tidligere også, da det er slået fra som standard.

Oprindeligt skrevet af ladiesman217 ladiesman217 skrev:

Et andet spørgsmål:

<div style="display: inline !imant; ">Jeg sad go rodede med Pegefelt indstillingerne for min MacBook Pro, og pludselig fuckede et eller andet op, så nu er det hele rodet rundt.

Kan man få en eller anden måde gendanne disse indstillinger, så de kommer tilbage til default settings?
Eller kan man gendanne Systemindstillinger?

I så fald, hvordan gøres det hvis man kan gendanne Pegefelt indstillingerne?

Der er ikke nogen decideret nem metode, men hvorfor ikke bare sætte dem som du vil? Så mange indstillinger er der heller ikke. Du kan evt. starte med at fjerne alle flueben.

Hvis det er indstillingerne i sidst fane, så mener jeg at standarderne på de seks indstillinger er:

- scroll med to fingre
- swipe med tre fingre
- tre fingre
- tre fingre
- tre fingre
- tre fingre
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 12:47
På min iMac kom der også pludseligt en gæstekonto frem efter de sidste opdateringer med iCloud.

Den er mere begrænset end den normale Gæstekonto, da den starter i Safari, og man kan ikke starte andre programmer. Og jeg kan ikke slå den fra.
Venlig hilsen
KB
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8645
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 15:44
Nu ved jeg hvad det er I tænker på

Det er en konto der dukker på, når Find My Mac aktiveres.

Pointen med den er at hvis din Mac bliver stjålet, så vil en knap så kyndig tyv evt. logge ind på kontoen og surfe lidt.

På den måde vil Mac'en kunne aflevere oplysninger til din iCloud konto om hvor den befinder sig.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 15:54
Okay tak for det lunddal...

Og ja, min gæstekonto kom nemlig efter jeg opdatede Lion til den opdatering med iCloud i... Så det er nok det samme vi har oplevet Brixen, men som sagt så fik jeg den ikk frem igen efter jeg formatterede og opdaterede, så det er lidt nederen, for som du selv siger, så er den mere bekrænset og egentlig meget fed at have. Men er der nogen der ved hvordan man får den igen, altså den gæstekonti der er mere begrænset?
          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 16:39

Ahhh så er det jo på plads tak for det... Og ang. det med pegefeltet, så prøver jeg bare at sætte det op for fra!

          
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2011 kl. 19:01
Det underlige er bare at jeg ikke får den Gæstelogin, selvom jeg har aktiveret iCloud og Find My Mac... Der går måske lidt tid?

Noget andet jeg lige undrer mig over, det er det profilbillede af en selv på www.icloud.com, hvad synkroniserer det med? Skifter man det der, skifter man det så også på ens billede på Mac'en?

Redigeret af ladiesman217 - 19-Oktober-2011 kl. 19:07
          
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu