|
valg af soundbar |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
cbonnic ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 15-Maj-2014 Status: Offline Point: 8 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 15-Maj-2014 kl. 23:09 |
Hej!
håber i kan hjælpe mig med valg af soundbar! har pt. kig på Philips HTL9100 og sonos playbar budget: ca. 5000,- evt. andre soundbarer? håber i kan hjælpe! mvh Casper
|
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7138 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har selv Sonos Playbar og vil derfor anbefale den.
Især hvis du ønsker at lege videre med musik i hele huset. Har dog subben sammen med playbar som giver en del mere men så bliver prisen dog noget over dit budget. Har du lyttet til nogle endnu ? |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvad forventer du af den. Det er jo også en ting der skal med i betraktning. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
tak for svar begge.
Jeg kommer formentlig ikke til at bruge 5000 kr ekstra til en sonos sub, det er budgettet simpelthen ikke til. jeg har ikke de store forventninger, andet end god lyder under både musik og TV. Jeg håbede lidt i kunne fortælle nogle pros and cons og hvad i mener er den bedste for pengene :-) mvh
|
|
![]() |
|
og hov.. jeg har lyttet til sonos, den lyder jo super godt! men har ikke haft muligheden for at lyttet til phillips endnu
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Som jwg ser på en Soundbar, så er den til for at forbedre lyden på TVet ved TV kigning i almindelighed og ikke andet. Det gør flertallet fint, der skal ikke meget til at give TV lyd et løft. Når det kommer til andet brug, så er det et musikanlæg man skal have. Kort sagt en Soundbar er IMHO til TV brug og ikke andet. Skal der høres musik og ses film, så skal der mere til. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4945 |
Så vidt jeg husker, så var Yamaha nogle af de førende på området indenfor soundbars.
Så jeg ville kigge hos dem som noget af det første. Jeg har selv fuldt surround, så jeg kan ikke pege på en bestemt model. http://europe.yamaha.com/en/products/audio-visual/hometheater-systems/digital-sound-projector/ Redigeret af Cyberguyen - 16-Maj-2014 kl. 11:35 |
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Jeg har selv en Philips HTL5120 (som er lillebror til 9000-modellen, du har kigget på, dog uden sub og de smarte trådløse afmonterebare højtalere).
Jeg bruger udelukkende soundbaren til TV/Film, og der har den simpelthen overrasket mig. Meningen var, at den bare skulle være en nødløsning, da højtalerne var stået af på min plasmaskærm - men i min 20m2 stue fylder den rummet med stor, klar og ret dyb lyd, som få soundbars i 4000kr-klassen kan hamle op med. Hvis du Googler modellen, kan du se, den har fået top-karakterer - det samme med 9000-modellen. Hvis du kan finde en Yamaha YSP-2200 eller 3300 til 5000 kr., er de også rigtig gode bud.
Har du allerede SONOS i hjemmet, vil en Sonos Soundbar være oplagt, men hvis du ikke har Sonos i forvejen, eller har planer om at anskaffe produkterne i fremtiden, vil en anden løsning være bedre. Sonos' soundbar er mildest talt skrabet, når det kommer til features, og fungerer bedst i et miljø med andre Sonos-produkter. Redigeret af Ukke - 16-Maj-2014 kl. 15:22 |
|
![]() |
|
9900Nielsen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 20-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 84 |
Min søster har Philips soundbaren, og jeg må indrømme jeg er imponeret af lyden fra den. Den bliver brugt både som højtaler når der ses TV, film fra NetFlix, musik via blutooth fra telefon/tablet samt musik fra Squeezebox.
|
|
![]() |
|
Ukke ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Via dette link - http://www.hdtvtest.co.uk/news/htl9100-201401033542.htm - kan du se testen af HTL9100.
Muligheden for ægte surround er virkelig en fed feature på denne soundbar.
Redigeret af Ukke - 17-Maj-2014 kl. 17:08 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |