recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Film og udsendelser
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - The Dark Knight
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketThe Dark Knight

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Status: Offline
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 20:12
Oprindeligt skrevet af BUGz BUGz skrev:

Oprindeligt skrevet af nbu001 nbu001 skrev:

...og jeg kan ta' det! (tak til Onkel Stewart) .

/Nils

ja jøderne ku`ik` (ups)

Præcis! (det var det jeg var for chicken til at skrive )

/Nils
           
Til top
Jahan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Point: 73
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 22:04
105.000 stemmer og stadig klart nummer 1. Tyder på den bliver der.
Til top
Shiva Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-Maj-2008
Point: 803
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 23:19

Oprindeligt skrevet af Jahan Jahan skrev:

105.000 stemmer og stadig klart nummer 1. Tyder på den bliver der.

Har lige set den her til aften og det er fuldt fortjent. Overliggeren er for kvalitet i denne type film er lige blevet hævet et par trin. Mørk, dyster, led, uafrystelig...de 2,5 time fløj afsted. Svært at sætte fingeren på noget.

Nogle gange er det bedre at tie og blive anset som et fjols end at tale og dermed fjerne al tvivl.
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Juli-2008 kl. 23:33

Oprindeligt skrevet af Tarkin Tarkin skrev:

Husk lige på at der er forskel på IMAX stjernebilled- og filmforestillingerne. Det er to vidt forskellige teknikker.

Det er jeg klar over, stjernehimlen var i stykker da jeg var der... Derfor så jeg kun filmen, og det var som sagt noget klamp.

EDIT: Det skal retfærdigvis siges at vi såvidt jeg husker fik rabat på indgangen fordi stjernehimlen ikke virkede, så ingen kritik på dét punkt - shit happens. Det må jeg se en anden gang, og forhåbentligt blive lige så imponeret som jeg kan forstå mange andre bliver.

Redigeret af AV Precision - 23-Juli-2008 kl. 23:36
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2008 kl. 22:32

Ikke mindre en, en genial film. Årets film indtil videre
Ved ikke rigtig hvad jeg skal sige om den

Utroligt den måde Ledger spiller Jokeren på. Han skal helt klar indstilles til en oscar for den optræden, selvom han dog er gået bort.
Til top
nbu001 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 25-August-2004
Sted: CPH, DK
Point: 890
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 06:00
Fik set TDK natten til i dag i Imperial. Fantastisk film. Intet mindre.

Den 35mm kopi (formoder jeg det var) som jeg så i Imperial, var uden så meget som en eneste ridse, og billedet stod knivskarpt og klippefast. Gennemsnitlsyden virkede ikke så høj, men ved eksplosioner var der godt nok så meget power på, at man lettede et par cm. i sædet.

Jeg tror at selv jer med de mest seriøse hjemmebiografer, vil kunne få noget ud af at se den i Imperial.

Jeg glæder mig i hvert tilfælde til at jeg skal se den igen på tirsdag. Der er så mange lag i den film, at man helt begynder at tænke i "Psycho"-baner, hvor man kan blive ved med "opdage"noget nyt de første MANGE gange man ser den!

TDK skal nok holde sig i top 5, top 3 even, på IMDb .

Edit: ser lige at "The Shawshank Redemption" midt i al "virakken" om TDK er gået forbi "The Godfather" - den har godt nok ligget nummer 1 før i en periode. Anyway, så er det fuldt fortjent - i følge min filmsmag .

/Nils

Redigeret af nbu001 - 26-Juli-2008 kl. 13:35
           
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Juli-2008 kl. 09:01
Så den også i Imperial. Billedet derinde er så utroligt godt 
Til top
Fabrin Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-September-2007
Point: 194
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 02:34

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Det er ikke sammenligneligt med Planetariet. Det kan kun bruges til stjernebilleder

Jeg har måske misforstået noget, men hvor er så det nærmeste man kan se en IMAX film præsenteret ordentligt?

Husk lige på at der er forskel på IMAX stjernebilled- og filmforestillingerne. Det er to vidt forskellige teknikker. Læs
evt. om det her og
her.

Iøvrigt er The Dark Knight faktisk også er lavet i en IMAX version! I USA kommer en del premierefilm ud i det format,
men her i det danske planetarium i Kbh. gider de åbentbart ikke sådan noget. Kunne nok ellers se meget fedt ud, hvis
man ser bort fra at lærredet er kuppelformet - udnyttes dog kun delvist. Et horisontalt 70 mm blow-up print af digital
intermediate masteren bare stå længder bedre end det almindelige 35 mm anamorfiske Panavision print vi ser.
Har dog aldrig set det med egne øjne.

Når folk har oplevet dårlig kvalitet i IMAX filmforestillinger, må der være tale om film, der hørt kørt mange gange,
måske måneder eller år, hvilket selvsagt giver slid på filmen og dårligt billedkvalitet tilfølge.

Så 'The Dark Knight' som IMAX i mandags () på Manhattan. En fantatisk film og så i IMAX - det var så flot en
oplevelse. Kom hjem i fredags (efter 15 dage) og nu da den også er her i DK, skal den lige ses igen . Bliver jeg
simpelthen nød til!

TDK plakat på Times Square:
Mvh
Michael F. Hjort, Århus C

Panasonic TH-42PZ70EA
MacBook
Playstation 3, Wii
Onkyo TX-SR705
7.1 HarboSound Sat10+Sub10
Til top
Tarkin Se dropdown menu
Redaktionen
Redaktionen
recordere.dk teamet

Oprettet: 08-August-2006
Point: 939
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2008 kl. 15:46
Oprindeligt skrevet af Fabrin Fabrin skrev:

Oprindeligt skrevet af AV Precision AV Precision skrev:

Oprindeligt skrevet af Shiva Shiva skrev:

Det er ikke sammenligneligt med Planetariet. Det kan kun bruges til stjernebilleder

Jeg har måske misforstået noget, men hvor er så det nærmeste man kan se en IMAX film præsenteret ordentligt?

Husk lige på at der er forskel på IMAX stjernebilled- og filmforestillingerne. Det er to vidt forskellige teknikker. Læs
evt. om det her og
her.

Iøvrigt er The Dark Knight faktisk også er lavet i en IMAX version! I USA kommer en del premierefilm ud i det format,
men her i det danske planetarium i Kbh. gider de åbentbart ikke sådan noget. Kunne nok ellers se meget fedt ud, hvis
man ser bort fra at lærredet er kuppelformet - udnyttes dog kun delvist. Et horisontalt 70 mm blow-up print af digital
intermediate masteren bare stå længder bedre end det almindelige 35 mm anamorfiske Panavision print vi ser.
Har dog aldrig set det med egne øjne.

Når folk har oplevet dårlig kvalitet i IMAX filmforestillinger, må der være tale om film, der hørt kørt mange gange,
måske måneder eller år, hvilket selvsagt giver slid på filmen og dårligt billedkvalitet tilfølge.

Så 'The Dark Knight' som IMAX i mandags () på Manhattan. En fantatisk film og så i IMAX - det var så flot en
oplevelse. Kom hjem i fredags (efter 15 dage) og nu da den også er her i DK, skal den lige ses igen . Bliver jeg
simpelthen nød til!

TDK plakat på Times Square:

Cool

Jeg kan godt forestille mig, at det må have været en stor oplevelse. Flere af filmens scener, bl.a. bankkuppet i starten og den store biljagt, blev faktisk skudt i ægte horisontal 70 mm IMAX format, hvilket jo kun rigtigt kommer til sin ret, når det vises i en IMAX biograf. Det skulle efter sigende være første gang at IMAX teknikken er blevet brugt i en "motion picture".

Her ses 70mm IMAX formatet sammenlignet med almindelig 35mm format.

Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu