recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SATA 6Gb/s 4-Port PCI-E 2.0 Controller.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSATA 6Gb/s 4-Port PCI-E 2.0 Controller.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ittud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 08-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: SATA 6Gb/s 4-Port PCI-E 2.0 Controller.
    Sendt: 06-August-2011 kl. 19:10
Troede jeg havde  et par numre mere i bundkortet end jeg havde og dermed at det understøttede sata 3. men det gør det så ikke.
mit problem er at jeg køre x-fire, så jeg har ikke flere pci ekspress porte at gøre godt med.
så jeg står med en sata 3 ssd som jeg skal køre sata 2, det er jeg lidt ked af......er der noget jeg kan gøre? kan man få en pci controller der ikke skal i ekspress porten. 
det virker lidt ærgeligt at miste så meget hastighed, det ene grfx kort er et år gammelt og det andet er nyt så jeg er ikke meget for at få noget andet da jeg nok ikke får meget for de kort jeg har, hvis jeg havde pengene ville jeg opgradere da det er 2 5770 men det virker godt sammen og kan køre det meste
ps50a656
le40a455
onkyo R518
ps3 40gb
psp
popcornhour A-100
wii
Til top
Rasmusdc Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-December-2007
Point: 1756
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 19:31
det kommer også an på hvad du er villig til at ofre på.. f.eks. er det Marvell sata3 som de fleste derude er, så glem alt om fordelen ved sata 3, den har simpelthen ikke båndbredden til en SSD disk

har selv i min hovedpc en 

Agility 3 på en SATA 3 der kører IO mode = båndbredde fra den blå PCI-x port og en gammel vertex2 der kører over SATA 2 JA agility´en har en lille fordel i write men overall er Vertex 2 hurtigere..

putter jeg Agility på en INTEL controller på de  nyere bundkort, så får jeg 550/500mb/sec mod 250/250 på vertex´en.

Så vær opmærksom på at de ikke altid få fordele ud af det.

Redigeret af Rasmusdc - 06-August-2011 kl. 23:48
Til top
ittud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 20:02
okay, hvad jeg kunne læse mig til havde marvell problemer med pata ( ikke fordi jeg er helt sikker på hvad det er) men marvell er også til pci-e ik?
jeg har et asus p7p55lx mb og intel 6950g, har du nogle forslag til at jeg får optimal hastighed i af ssd'en kan ikke helt tyde konklusionen :-) men kunne ligsom forstå at pci ikke kan "vidreføre" hastigheden fra ssd'en
ps50a656
le40a455
onkyo R518
ps3 40gb
psp
popcornhour A-100
wii
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 21:09
nej de fleste sata3 chips er nu rent faktisk med NEC's chip (især dem der bygger det onboard) og ikke fra marvel. problemet med at bruge PCI til det er at der ikke er båndbredde nok i den port til at udnytte sata3 - så kan du ligeså godt smide den i en sata2 port. - desværre. Så længe du ikke har nogen fri pci-e port til at udvide med en controller - så er det sådan set fuldkommen ligegyldigt hvad du gør. Du får ikke noget der kan komme i nærheden af sata3- teoretisk performance.
Til top
ittud Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-August-2011 kl. 23:42
okay , men tusind tak for svarene, det var ærgeligt
ps50a656
le40a455