|
|
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
I mit tilfælde hvor jeg har en central tv server, som videresender tv / optagelser osv, til klienterne, KAN det være en ulempe med en HD HR, idet den jo belaster ens LAN unødigt.
Jeg har dog ikke set nogen problemer endnu
![]() |
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
kaja69 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 198 |
![]() |
Det lyder da super! Ingen kvalitetstab og fuld WMC understøttelse. Da du ikke nævner kvalitetsproblemer ift. DVB-S konverteringen heller regner jeg ikke med der er noget issue der. Så kan det være svært at forstå hvorfolk folk vælger USB løsninger. Med mindre der er tale om H7 som alternativ med kortlæser! |
|
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active) |
|
![]() |
|
claus_jac ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-August-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5570 |
![]() |
der er ikke tale om en "konvertering" - forskellen mellem de forskellige former for DVB er sådan set at der sættes nogle specielle bits i strømmen - også kaldet broadcast flags som afgør hvilken type datastrøm der er tale om. Disse strippes fra DVB-c strømmen og erstattes så det er en dvb-s strøm i stedet. med andre ord - igen ingen konvertering med dertilhørende kvalitetstab.
|
|
![]() |
|
kaja69 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 07-August-2007 Status: Offline Point: 198 |
![]() |
Konklusion: Så længe man ikke har brug for kort (for så er det Terratec H7) er HDHomeRun den bedste og mest fleksible DVB-C (dobbelt!) tuner!
Er nogen uenige så råb op! |
|
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55" Epson EH-TW7000 102" Marantz SR 6010 7.2 - 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12 - 2.0: Wharfedale Diamond 220 ELAC AM-180 2:0 (active) |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2125 |
![]() |
Snakker man fleksibilitet er dette system kanon:
|
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
confused ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2006 Status: Offline Point: 2686 |
![]() |
Op !
![]() Jeg synes det er ret afgørende hvordan ens infrastruktur ser ud.
Vil du gerne kunne tilgå en tuner fra flere forskellige steder uafhængigt af hinanden, som f.eks kan være oplagt med 7MC og er du begrænset af at antenneforbindelsen kun findes et bestemt sted i husstanden, hvorimod netværk findes overalt, så vælg en HD HR.
Har man et client / server setup som f.eks SageTV (gider egentlig ikke nævne dem), DVBViewer, eller Mediaportal, og har du antennesignalet ved din server, er en HD HR ikke oplagt, og man kan lige så godt vælge en tuner som denne, og undgå ekstra belastning på ens LAN : http://www.proshop.dk/Input-Adapter/TERRATEC-Cinergy-HTC-Stick-HD-2244065.html
Jeg bruger selv et client / server setup med Mediaportal, men får kun antennesignalet ét sted, så for mig er en HD HR en fin løsning. Men det er ikke optimalt ifht. trafikken på mit LAN.
|
|
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok, så evt behov for kortlæser og netværksbelastning (og evt pris) er argumenterne i mod HDHR.
|
|
LG OLED E8 55"
|
![]() |
|
michael9000 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-November-2009 Status: Offline Point: 786 |
![]() |
Lige et spørgsmål der kunne være relevant: Kan HDHR bruges til at optage flere kanaler/streams fra samme mux (altså fx optage 3 kanaler med 2 tunere)?
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja... men ikke med 7MC. Her vil det være oplagt med Mediaportal eller DVBViewer i stedet. Muligvis kan man tage en "omvej" og gøre det via DVBLink til 7MC, men jeg er ikke sikker.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |