|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() Sendt: 20-September-2011 kl. 19:28 |
Jeg har problemer med min eksterne Verbatim 2 TB; USB 3.0 hdd. http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4256407
Jeg tilsluttede den en af mine usb 3.0 stik. Da jeg satte strøm til hdd'en kom den typiske 2-tonede lyd der altid kommer når usb udstyr tilsluttes. Desværre forsatte denne kontinuerligt. Mens dette skete poppede et vindue op, der fortalte mig at jeg ikke kunne bruge denne hdd før den var formateret, hvilket var underligt da der ligger noget software på den ved køb (Nero osv.). Det var dog ok for mig at formatere den, da den iflg. specs var Fat32 og jeg havde brug for NTFS. Jeg klikkede derfor JA til at formatere hdd'en. Der skete intet (udover den 2-tonede lyd ufortrødent fortsatte). Først efter 7-8 forsøg poppede formaterings vinduet op, og jeg valgte NTFS. Den blev ikke formateret, og den gav besked på at den ikke kunne udføre opgaven da der enten var et problem med hdd'en, forbindelsen til PC'en eller at disken var skrivebeskyttet. Jeg prøvede derfor mit andet usb 3.0 stik, men det ændrede ikke på noget. Jeg skiftede så stik igen og valgte nu usb 2.0. Der var jo ikke en imponerende hastighed filer blev overført med (20 - 22 MB/sek.), og det var jo ikke derfor jeg havde købt en hdd med usb 3.0. For at eliminere evt. problemer med min PC tog jeg hdd'en fra og tog den ned til min far for at prøve på hans computer. Der var det samme problem på hans PC. Igen fortsatte den 2 tonede lyd konstant. Først da vi valgte usb 2.0 holdt den op. Vi fortsatte nu eliminering af problemer ved at tage et usb 3.0 kabel fra hans eksterne hdd, i fald det var kablet på min hdd der var noget i vejen med. Der var samme problem via usb 3.0, men det virkede via usb 2.0. Dog først efter den var blevet formateret. Jeg har nu købt et nyt usb 3.0 kabel for at prøve det. Det hjalp heller ikke noget. Som en sidste udvej tog jeg min fars hdd med hjem, for at fjerne muligheden for at det er nogle af mine usb 3.0 stik eller computeren der er noget i vejen med. Det kørte fint. Den overførte 41,6 GB på ca. 7 minutter. Den lagde hurtigt fra start med 150 MB/sek., men faldt dog i løbet af 30 sekunder til 100 - 104 MB/sek. Hvad er der mon galt?
|
|
![]() |
|
JesperLund ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Januar-2006 Sted: Darknet Status: Offline Point: 8022 |
![]() |
Hvis en anden (identisk?) USB3 disk virker på din computer vil jeg sige defekt hardware som det mest sandsynlige.
Man kunne måske også forestille sig en uheldig inkompatibilitet mellem din harddisk, dit motherboard og den USB3 driver som du bruger på dit OS (Windows 7?). |
|
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
|
|
![]() |
|
kaizer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2354 |
![]() |
Den anden harddisk var ikke samme slags som min. Jeg har opdateret drivere til USB 3 og jeg bruger Windows 7.
|
|
![]() |
|
slate ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 22-August-2007 Sted: Struer, Denmark Status: Offline Point: 589 |
![]() |
der er vist lidt vej endnu før USB3 er flyvende.Fik en Dell M6600 slæbbar for 2 måneder siden og USB3 virker fint så længe det kun er 1 port der er i brug. Tilslutter jeg noget til den anden port sker det ofte at det andet udstyr holder op med at virke.
Da den slæbbare var helt ny havde den seneste firmware 4015, men der var en nyere driver... uden det dog hjalp.... Samme chip sidder i min stationære fra sidste år så den fik lige en opdatering af både firmware og driver; som fandt jeg her http://www.station-drivers.com/page/nec.htm
|
|
Stue: Duet->Beresford Caiman->Carver A-500x->B&W 704 + Tosh EP35, Sony 32v5500
Kælder: Mitsu HC6000, Steward 92", Tosh XE1, Oppo 93, Onkyo 875, JBL+Velo DVD:124, RØD:141, BLÅ:107 |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |