recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af tv tuner DVB-C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketValg af tv tuner DVB-C

Besvar Besvar Side  <1 345
Forfatter
Besked
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Status: Offline
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 13:49
I mit tilfælde hvor jeg har en central tv server, som videresender tv / optagelser osv, til klienterne, KAN det være en ulempe med en HD HR, idet den jo belaster ens LAN unødigt.

Jeg har dog ikke set nogen problemer endnu Thumbs Up
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 07-August-2007
Point: 198
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 14:06
Oprindeligt skrevet af claus_jac claus_jac skrev:

der kan ikke være nogen kvalitetstab fra en hdhr da den BLOT sender den samme datastrøm du ville modtage gennem en H5/h7 gennem netværket - typisk per kanal omkring 15mbit for de bedste HD-kanaler og en 4-6mbit for SD kanaler. Den eneste forskel er at det ikke kommer ind via usb men via en datastrøm der kører over netværket så du kan tilgå den fra en hvilken som helst maskine du har på dit netværk.
HDHR konverterer DVB-C signalet til et DVB-s signal som er understøttet af Windows media Center. - modsat den DVB-C strøm du får fra en H5/h7 som kræver alternativ software da DVB-C signalet IKKE er understøttet af WMC!

Det lyder da super! Ingen kvalitetstab og fuld WMC understøttelse. Da du ikke nævner kvalitetsproblemer ift. DVB-S konverteringen heller regner jeg ikke med der er noget issue der.

Så kan det være svært at forstå hvorfolk folk vælger USB løsninger. Med mindre der er tale om H7 som alternativ med kortlæser!
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
- 5.1: Dali Phantom IKON x4, Qln 500 & Sub12
- 2.0: Wharfedale Diamond 220
ELAC AM-180 2:0 (active)
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 20:35
der er ikke tale om en "konvertering" - forskellen mellem de forskellige former for DVB er sådan set at der sættes nogle specielle bits i strømmen - også kaldet broadcast flags som afgør hvilken type datastrøm der er tale om. Disse strippes fra DVB-c strømmen og erstattes så det er en dvb-s strøm i stedet. med andre ord - igen ingen konvertering med dertilhørende kvalitetstab.
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 20:54
Konklusion: Så længe man ikke har brug for kort (for så er det Terratec H7) er HDHomeRun den bedste og mest fleksible DVB-C (dobbelt!) tuner!

Er nogen uenige så råb op!
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Point: 2125
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Konklusion: Så længe man ikke har brug for kort (for så er det Terratec H7) er HDHomeRun den bedste og mest fleksible DVB-C (dobbelt!) tuner!

Snakker man fleksibilitet er dette system kanon:

LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juli-2011 kl. 21:27
Oprindeligt skrevet af kaja69 kaja69 skrev:

Op ! Big smile

Jeg synes det er ret afgørende hvordan ens infrastruktur ser ud.

Vil du gerne kunne tilgå en tuner fra flere forskellige steder uafhængigt af hinanden, som f.eks kan være oplagt med 7MC og er du begrænset af at antenneforbindelsen kun findes et bestemt sted i husstanden, hvorimod netværk findes overalt, så vælg en HD HR.

Har man et client / server setup som f.eks SageTV (gider egentlig ikke nævne dem), DVBViewer, eller Mediaportal, og har du antennesignalet ved din server, er en HD HR ikke oplagt, og man kan lige så godt vælge en tuner som denne, og undgå ekstra belastning på ens LAN : http://www.proshop.dk/Input-Adapter/TERRATEC-Cinergy-HTC-Stick-HD-2244065.html

Jeg bruger selv et client / server setup med Mediaportal, men får kun antennesignalet ét sted, så for mig er en HD HR en fin løsning. Men det er ikke optimalt ifht. trafikken på mit LAN.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
kaja69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 07:22
Ok, så evt behov for kortlæser og netværksbelastning (og evt pris) er argumenterne i mod HDHR.
LG OLED E8 55"
Samsung HU7505 55"
Epson EH-TW7000 102"
Marantz SR 6010 7.2
Til top
michael9000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2009
Point: 786
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 10:25
Lige et spørgsmål der kunne være relevant: Kan HDHR bruges til at optage flere kanaler/streams fra samme mux (altså fx optage 3 kanaler med 2 tunere)?

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juli-2011 kl. 10:38
Ja... men ikke med 7MC. Her vil det være oplagt med Mediaportal eller DVBViewer i stedet. Muligvis kan man tage en "omvej" og gøre det via DVBLink til 7MC, men jeg er ikke sikker.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 345

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu