|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() Sendt: 17-Juli-2011 kl. 09:59 |
|
Hej
Jeg skal have købt mig en ny PC skærm som skal bruges udelukkende til spil, alt lige fra strategi til shoot'em up. Jeg har pt.kig på en Samsung SyncMaster PX2370, men er blevet i tvivl om det kan betale sig at investere i en skærm som kan køre 120Hz. Jeg har to AMD HD5850 i PC'en så nVidias 3D er ikke muligt og jeg vil ikke til at skifte grafikkort. Dog har jeg læst at selv ved normal 2D spil, bliver oplevelsen bedre, hvis man kører 120Hz, er der nogen som har erfaring med det ? AMD har også noget 3D de kalder HD3D, men jeg har ikke kunne finde ret meget om det og der er kun 3 skærme som er kvalificeret til det ifølge deres hjemmeside. Det eneste krav jeg har er at den skal kunne køre 1920 x 1080 i opløsning. Håber på lidt input fra jer.
|
||
![]() |
||
Fnulder ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-September-2008 Status: Offline Point: 503 |
![]() |
|
Har selv den skærm og kan kun sige du ikke vil blive skuffet. Du kan læse en god test af den her http://www.digitalversus.com/samsung-syncmaster-px2370-p357_8191_36.html
Af negative ting de fremhæver er standen som ikke kan justeres, samt skærmen bliver mørk set fra skæve vinkler. Men står man som tilskuer lidt stråt bag skærmen så ser du fint billedet. Som de også skriver så er standard instllingerne også meget gode så man behøver ikke kører det store kalibrering.
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
|
EIZO. Det er gode skærme, og der er 5 års garanti.
Her er en EIZO Foris Test her: Jeg har selv haft flere EIZO skærme, senest en FlexScan, da jeg synes de ligger i den gode ende af skærme. Og kender også EIZO fra venner som har dem.
Redigeret af Brixen - 17-Juli-2011 kl. 12:16 |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Ja Eizo er vist vældigt fine skærme, men når behovet udelukkende er gaming hvor kravet vist typisk er hurtigst mulig reaktionstid så er det en skærm med TN-panel man skal gå efter, evt en af 120Hz typen.
|
||
![]() |
||
LeBlodia ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 04-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 341 |
![]() |
|
EIZO er godt nok ikke et mærke jeg kender men den ser absolu interresant ud, den vil jeg da lige undersøge nærmere.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Har du erfarring med 120Hz skærme, giver det noget ved normal brug, altså ved spil som ikke er i 3D ?
|
||
![]() |
||
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6683 |
![]() |
|
OK. Jeg spiller heller ikke selv, så jeg ved ikke hvor meget det betyder med responstid. Kan man mærke forskellen i spillet, om der er 2 eller 10 ms responstid? |
||
Venlig hilsen
KB |
||
![]() |
||
db89 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-December-2008 Sted: Fredericia, DK Status: Offline Point: 1758 |
![]() |
|
Har ikke selv erfaring med dem, men prøv og læs lidt om det ovre på http://www.flatpanels.dk |
||
![]() |
||
![]() |
|
Gør jeg heller ikke længere selv, men som de nævner i den test du linker til så er der ved hurtige bevægelser i feks spil problemer med lidt "trailing" og det er et typisk problem for skærme med PVA og IPS panel, de har så til gengæld nogle fordele på andre punkter over TN-panelet men det er især ved grafik brug osv at man vil få glæde af det. |
||
![]() |
||
Rasmusdc ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-December-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1756 |
![]() |
|
Du skal holde dig fra andet end TN dog er x-IPS paneler en mulighed, da nogle af dem har næsten ingen input lag, hvilket også er et problem mange skærme har RIGTIGT meget input lag, hvad gør det at en skærm f.eks. har 5ms responstid hvis inputlag er 30-40ms... hvilket ikke er unormalt på grafiker skærme, og desværre også er set på visse TN paneler, jo mere gejl der er på jo mere input lag ender den normalt med at have..
Jeg er dog selv lidt kritisk over farverne på TN paneler, jeg synes opgraderingen til et andet panel er ENORMT, men tog desvære budget løsningen, købte Dells. Budget IPS..
har ALDRIG fortrudt det, skærmen har dog en fejl, viewble angle den bliver lilla ved offset..
men okay når man tænker på de kr jeg gav for den hos Dustin (Var på tilbud og samme pris som TN så er jeg egentligt tilfreds, farverne giver MEGET mere dybde, og efter jeg i en periode har gamet på et TV med SPVA, så var det svært at komme tilbage til TN..
den jeg købte for 4-5 mdn siden var den her
der er sikkert bedre skærme billedmæssigt i dag..
men er især glad for farvenøjagtigheden, og derudover også ergonomien, selve justerbarheden, og selve foden..
derudover er USB i skærmen faktisk rart at have, forhindre en del kabelrod.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |