recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Macbook Air
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMacbook Air

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-December-2004
Status: Offline
Point: 296
Direkte link til dette indlæg Emne: Macbook Air
    Sendt: 15-Juni-2011 kl. 17:26
Jeg overvejer at anskaffe mig en Macbook Air 13,3 og kan læse at der forventes en ny model om kort tid, dvs at jeg venter naturligvis med at foretage mit indkøb.

Indtil da har jeg dog et par spørgsmål som jeg håber I kan hjælpe med. I må meget gerne svare ud fra nugældende generation af macbook Air.

1) Hvor lang er batteritiden effektivt hvis man ser film på den ? (NB 13,3 tomme)
2) Er det muligt at spille f.eks. World of Warcraft på den med acceptabel performance
3) Kan man tilslutte en almindelig logitech- mus til den? (det er et noob-spm, i know)
4) Er den kraftig nok til at afvikle windows 7 i parallels
5) Hvor meget lagerplads (på SSD-drevet) kræver det at lave en parallels-installation af windows 7?
6) Hvor meget lagerplads (på SSD-drevet) kræver det at lave en bootcamp-installation af windows 7?
7) Vil det være tilstrækkeligt at købe 128 GB versionen og så ellers bruge eksterne medier? Jeg synes merprisen for 256 GB SSD er for høj, og vil egentlig kun have det nødvendige på SSD'en og så bruge ekstern medie til øvrig lagring (dvs anvende cloud / ekstern HDD / o.lign)
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Sted: Denmark
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 19:23

Jeg vil prøve at besvære dit spørsmål ud fra min MacBook Pro 13" for at give dig et lille hint..

1. Effektiv batteritid afhænger jo meget af hvad du laver. Nu siger du film, så er min nede på max 3 timer uden tilslutning til strøm, men er det ren tekstbehandling og surfing uden Youtube osv. så ligger den på 7-8 timer.

2. Hvis du har et USB-diskdrev og kan installere WoW derpå, så er min MBP 13" fin nok til 5-man heroics, questing og farming, men 10 og 25 man raids der står den af. Det kan den satme ikke klare, og den hakker/gfx lagger totalt. Skidt skidt og vil klar ikke anbefale dig det.

3. Ja sagtens, har min MX510 tilsluttet uden problemer. Plug&Play!

4. Ja, jeg kører fint Win7 på min MBP, og har ikke oplevet nogle problemer. Dog har jeg ikke gamet på den fra Win7 mode.

De tre sidste spørgsmål må jeg desværre være dig et svar skyldig, men held og lykke med Mac'en
          
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 20:41
4) det er en smagssag - det er en low voltage 1,85ghz dualcore eller 2,13ghz det er ikke just roadrunner cpu'er, så det vil blive en temmelig træls løsning hvis du skal bruge noget der er bare en smule cpu-krævende!
5 og 6) en windows installation kræver minimum 20GB for en professional, og 16GB for en home premium for at kunne installeres. ca. halvdelen frigives igen efter endt installation.
7) smag og behag - det kommer jo helt og holdent an på hvad du skal have installeret af applikationer ud over standard. jeg ville dog under ingen omstændigheder forsøge mig med usb-diske til applikationer eller lignende. Det vil helt sikkert virke, men du vil dræbe performance fuldstændig - grunden til at maskinen kan bruges til daglig arbejde er fordi apps og deslige kører via en super hurtig SSD som sammen med en crap CPU giver et acceptabelt niveau af performance. - tag den væk - og så kan jeg forestille mig du ret så hurtigt vil synes det var en kedelig løsning  - og der er ikke mulighed for at opgradere maskinen med ekstra ram eller større disk selv. Så du skal være sikker fra starten at det er den konfig du vil have.
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 21:59
Tusind tak for svar. Jeg blev meget klogere på en del.

Jeg er glad for at jeg lavede denne tråd, for ellers ville jeg have blevet skuffet over den aktuelle performance. Det virker ikke som om man skal forvente det store.

Måske kommer der noget bedre med sandy bridge og nye processorer - så her vil jeg lige se tiden lidt an.

det er ikke min mening at applikationer skal installeres på eksterne enheder. Alle programmer skal installeres på SSD-drevet og det er kun eventuelle filer der skal ligge ekstern.

Til top
quarkir Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-August-2006
Sted: København, DK
Point: 1563
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 22:24
Oprindeligt skrevet af bird bird skrev:

Tusind tak for svar. Jeg blev meget klogere på en del.

Jeg er glad for at jeg lavede denne tråd, for ellers ville jeg have blevet skuffet over den aktuelle performance. Det virker ikke som om man skal forvente det store.

Ro på, så galt er det altså ikke.
Det kommer, som sædvanlig, fuldstændig an på hvad du vil bruge den til.
Hvis det er alm. surf, tekst o.l., er der absolut ikke noget der mangler. Det er mere når du bevæger dig over i spilverdenen, at det kommer til at knibe.

Måske kommer der noget bedre med sandy bridge og nye processorer - så her vil jeg lige se tiden lidt an.

Tjah, der er jo altid noget bedre på vej, spørgsmålet er hvornår man skal slå til....

det er ikke min mening at applikationer skal installeres på eksterne enheder. Alle programmer skal installeres på SSD-drevet og det er kun eventuelle filer der skal ligge ekstern.

Så vil det jo virke fint.
Min erfaring er at eksterne USB-diske faktisk er rigtig hurtige, så jeg er ikke enig i at de giver problemer.
mvh
Jesper \

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don't
- Douglas Adams
Til top
bird Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 22:27
Forlydender er at der kommer ny i juni/juli 2011, så de par måneder venter jeg gerne :-)

Spil er kun sekundært, men hvis man lige skal spille en instance i sommerhuset, så vil jeg gerne have mulighed for det.

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6683
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2011 kl. 22:59
Der kommer sikkert Thunderbolt i de nye Macbook Air, så det vil passe fint med en Thunderbolt harddisk:
http://www.lacie.com/us/products/product.htm?id=10549
Venlig hilsen
KB
Til top
ladiesman217 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2009
Point: 2337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2011 kl. 19:33
Altså en instance i sommerhuset er helt fint og med SSD disk i så klarer den det også sikkert bedre end min MBP 13" :)
det var ikke for at skræmme dig væk, for den kører wow ganske smertefrit, men ville bare advare dig i mod at købe den Mac som en primær maskine til at raid 10 og 25 Mans og specielt hardmodes. Men 5mans klarer den fint med "acceptable performance" som du spørger om :)
          
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu