recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Cerwin Vega e312
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Cerwin Vega e312

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Cerwin Vega e312
    Sendt: 24-Februar-2016 kl. 16:35
Hejsa
Jeg har købt sådan et sæt med mørnet basser .Egentlig ville jeg prøve at skaffe nogle nye kanter hjem fra USA og selv lave det . Basrep.dk tager 475 kr pr enhed og mener at det kan lave billigere selv . Men kunne måske godt bruge et godt råd, fra en herfra som måske har rodet med det før . Den ene bas kan bevæges frit frem og tilbage uden problemer. Den anden skraber kraftigt på kan man høre , om det har nogen betydning når man reconer kan jeg ikke helt finde ud af ?
Og om nye ophæng evt kan købes billigt i Danmark også ?
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2009
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 16:56
Hej

Jeg har prøvet at recone 2stk 12" cerwin vega basser.

Det er nu ikke fordi det er så slemt at gå i gang med.

Man kan købet et kit ved http://www.simplyspeakers.com/cerwin-vega-speaker-recone-kits.html

Der følger også en ny spole med. Dem jeg skiftede på var meget ringe og skrabede også. Det du kan høre er spolen der skraber imod kernen.

Når du reconer så skal du sørge for at kernen 112% fri for metal partikler inden du isætter den nye spole, da spolen ellers ikke kan bevæge sig frit.

Der er videoer der viser hele processen. Jeg håber det kan hjælpe dig :-) http://www.simplyspeakers.com/speaker-repair-instructions.html

mvh

Lars
Til top
JesperSlg Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 20-Februar-2016
Sted: Slagelse
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JesperSlg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 17:44
Det var sørme dejligt med et godt og brugbart svar :) 
Mange tak for det Lars . 
Jeg vil lige få bestilt noget hjem i aften 
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-November-2009
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Februar-2016 kl. 18:38
Velbekomme    
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu