|
Højttaler indbygning over troldtekt loft |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
matv88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2008 Status: Offline Point: 1149 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 04-April-2016 kl. 19:58 |
Hej Hvad vil I anbefale af højttaler til indbygning over troldtekt loft til sonos connect eller connect amp og hvorfor? Prisen skal ikke være al for voldsom, som i 1000kr klassen max 2000kr. Jeg skal også bruge en højttaler som kan monteres ude men ligeledes over et troldtekt loft. Nogle anbefalinger ? :)
|
|
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
|
|
![]() |
|
JakobSkaarup ![]() Pause fra forummet ![]() Oprettet: 14-Juli-2011 Status: Offline Point: 989 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Vil du montere højtalleren oven troldtekten eller skal den monteres i loftet?
|
|
![]() |
|
matv88 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-Februar-2008 Status: Offline Point: 1149 |
skjult over loft, velvidende at det nok ikke er den bedste løsning, men mon ikke det stadig kan lyde ok?
|
|
Panasonic TX-P42X10Y · Samsung HT-P1200 · Logitech SqueezeBox Duet · Nintendo Wii · DViCO TViX 6600N · Apple iPhone 4 · Zaptor
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5310 |
![]() Men vistnok noget med Trold-Tekt er fræset tyndere ved højttalere:
Mvh. JørgenT |
|
![]() |
|
Totoronto ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Maj-2006 Sted: Midt-jylland Status: Offline Point: 395 |
Jep..det ses på side 48-49. |
|
![]() |
|
dr gonzo ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1316 |
Troldtekt er jo et akkustisk dæmpende material, så jeg synes, at det lyder som en MEGET dum ide at lade højtalere spille igennem det. Uanset hvor tyndt et lag der er tale om, vil det dæmpe lyden og dersværre ikke jævnt. Høje lyde vil dæmpes meget mere end dybe lyde. Så du bør ikke kaste dig ud i dette projekt, medmindre at lydkvalitet betyder nul og niks for dig.
|
|
![]() |
|
SosFarum ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 17-Juli-2007 Sted: Frederikssund Status: Offline Point: 1022 |
Har 2 lofthøjtalere i køkkenet der er monteret i Troldtekt.
De sidder i en "lampekasse" og så er der skåret hul i Troldtekten hvor højtaler er monteret.
|
|
![]() |
|
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
Jeg har højttalere over et Rockfon loft. Jeg har lavet pladerne tyndere hvor enhederne er. Det er mere end velegnet til daglig musik i køkkenet. Jeg vil bare sige klø på hvis det ikke skal være seriøs lytning. Se evt min "bio" tråd herunder, hvor du kan se hvordan jeg har lavet det. Mvh BS
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |