|
Fjernstyring af lys i hjemmet. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7927 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 8 timer 16 minutter siden kl. 13:23 |
Hej.
Man kan jo få timere til at sætte til lamper, der er tilsluttet en stikkontakt. Men man kan også få digitale af den slags i forskellige varianter. Spørger fordi jeg ikke har prøvet det før og derfor ikke helt ved om det ville gøre det jeg tænker på. F.eks. disse Meross Smart Wi-Fi Plug. Der er ikke knapper på denne model, så man kan ikke indstille noget direkte på plug'en. Altså - fungerer det sådan at man via sin mobil kan indstille en lampe til at tænde og slukke på nogle bestemte tidspunkter? Hvad så hvis man gerne vil gøre det på 4 forskellige lamper - kan man indstille den enkelte lampe til forskellige ting? Hvordan ved app'en på mobilen forskel på de forskellige enheder? Fordi - kan man så også - selvom man er langt væk hjemmefra, sålænge man har Internet forbindelse til sin mobil, gå ind på den enkelte lampe og måske ændre indstillinger, måske i en periode sætte den til random, måske selv tænde og slukket lyset direkte ved et tryk i app'en? Bare nysgerrig mht. hvordan det fungerer og om det derfor ville være noget for mig eller om jeg bare skal købe nogle analoge timere.
|
|
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7142 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
philips Hue kan det du efterspørger
Ikea har også systemer Samme der findes en masse andre muligheder. Listen kan blive lang
|
|
![]() |
|
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7927 |
Jeg skal bare bruge noget jeg kan sætte i en stikkontakt. Det skal ikke være super kompliceret og dyrt. Jeg går ud fra at Philips Hue er f.eks. til loftslamper og lignende mere faste installationer (ved ikke præcist hvad Philips Hue er). Jeg har ikke prøvet den slags før og er derfor i tvivl om hvordan det fungerer. Dem jeg selv linker til - umiddelbart tror jeg de er gode og jeg kan jo læse i teksten at de kan det og det. Men hvordan fungerer det og kan de faktisk de ting jeg tænker på?
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19570 |
Hue er også pærer.
Hue virker og virker også om 5 år når producenten af et tilfældigt billigprodukt stikkontaktløsninger er lukket og slået og app’en ikke virker længere. Min anbefaling (til trods for at jeg har IKEA) er at købe hue…… Klaus
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Offline Point: 10480 |
Jeg er nysgerrig : Hvad skal du bruge lys til når du ikke er hjemme?
Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Online Point: 7142 |
Philips hue er super simpelt og nemt at håndtere.
|
|
![]() |
|
For at det ser ud som om vi er hjemme. Hvis vi er væk hjemmefra i længere tid.
|
|
Thorvald. |
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9406 |
Meross virker ganske fint, har selv haft udendørs modellen de sidste par år.
Skal de styres remote så skal du gøre det via dit smart Home system. Andre omtaler Philips hue, det fungerer også ganske fint.
|
|
![]() |
|
Ddur ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 01-Februar-2025 Status: Online Point: 6 |
Philips Hue er nok det letteste at gå i gang med. Ikea er også ok let og noget billigere. Ikea har jeg selv anvendt igennem flere år. Men hvis jeg på nuværende tidspunkt skulle til at anvende nogle smart home produkter for første gang, ville jeg nok satse på produkter, som er kompatible med den nye, åbne kommunikationsprotokol Matter. Ikea og Philips Hue anvender begge den ældre kommunikationsprotokol Zigbee. Den foreslåede Meross stikdåse med modelnummeret MSS210HKKIT ser umiddelbart ud til at anvende Apple’s ældre, proprietære kommunikationsprotokol HomeKit. En oversigt over Matter kompatible produkter findes her: Hvis det er lyset, du gerne vil styre, giver det bedst mening at gøre det igennem smarte pærer og ikke stikdåser. Du skal i de fleste tilfælde have gang i en eller anden form for hub, som enhederne skal kommunikere igennem.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |