recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernstyring af lys i hjemmet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernstyring af lys i hjemmet.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7935
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 53 minutter siden kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af Munch Munch skrev:

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Jeg er nysgerrig : Hvad skal du bruge lys til når du ikke er hjemme?
Flemming 

For at det ser ud som om vi er hjemme. Hvis vi er væk hjemmefra i længere tid.
Der kan simple tænd/sluk ure anvendes i forskellige intervaller i forskellige rum, så det ser ud som om nogen er hjemme. De koster til indendørs brug få kroner i Harald Nyborg.

Det er jeg godt med på. Tanken var bare at en digital dito, som man måske endda kan programmere og fjernstyre via mobil telefon, kunne være lidt smartere end de analog typer Desuden er det med en digital én af slagsen måske nemmere at få den til at tænde og slukke lyset på to eller flere vidt forskellige forskellige tidspunkter i døgnet. Der er man lidt mere begrænset med de analoge, vil jeg tro.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 38 minutter siden kl. 07:21
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 27 minutter siden kl. 07:32
Først og fremmest mange mange tak for alle Jeres flinke og gode input. Det er rigtigt fint at høre lidt om de forskellige muligheder. Så tak for det. Smile  

Men sådan helt grundlæggende: Jeg skal ikke have smarthome og jeg skal ikke have smarte pærer i lamperne, fordi der er allerede relativt nye pærer i de forskellige lamper. Og nogle af de lamper, især gulvlamper, vi typisk bruger, er der en speciel pære i. Så helt grundlæggende er jeg personligt ikke interesseret i Philips Hue, Ikea eller hvad det nu er.

Udgangspunktet er en timer til at sætte i stikkontakten, så stikkontakt baserede lamper kan tænde og slukke af sig selv, hvis vi i længere perioder ikke er hjemme. Som eksempelvis denne El-Works timer.

Det var udgangspunktet. Så kom jeg til at tænke på om mon ikke der findes digitale versioner af disse timer-ure. Så faldt jeg over disse fra Goobay. Så synes jeg det begyndte at blive interessant og faldt så over nogen der tilsyneladende kan programmeres og styres fra mobiltelefon. Så faldt jeg over disse Meross Smart Wi-Fi plugs, som tilsyneladende kan bruges uden en hub, smarthome el.lign. Som der står ved denne 1-stks Meross Smart Wi-Fi plug. Grunden til at jeg spørger herinde er så bare, at jeg er nysgeerrig på om man virkeligt kan fjernstyre det lys man har i stikkontakten, selvom man er 10.000 km væk via app på mobilen, sålænge man har Internet på sin mobil. Og om man kan gøre det hvis man har 4 lamper sat til 4 forskellige Meross (eller andre) Smart Wi-Fi plugs - uden at skulle lave det helt store.

Nu ved jeg såmænd ikke om det vil være relevant at styre det fra 10.000 km væk. Sålænge man kan indstille det inden man tager hjemmefra. Men det kunne jo være man kunne finde på, bare for sjov, at bryde ind i rytmen og manuelt tænde for en af lamperne på et tilfældigt tidspunkt uden for de automatiserede tidspunkter.

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 54 minutter siden kl. 09:05
Du kan alt det du ønsker med dine Meross.
Kan styre dem fra hjemmet og 10.000km fra hjemmet via Meross app. Kræver dog en smart phone.
Du kan også opsætte automatik om hvornår de skal tænde / slukke.

Kræver selvfølgeligt du har wifi i dit hjem.

Redigeret af lahan - 8 timer 53 minutter siden kl. 09:06
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 34 minutter siden kl. 09:25
Cool - smart nok.  Smile  

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Status: Online
Point: 4885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 54 minutter siden kl. 10:05
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 7 timer 48 minutter siden kl. 10:11
Thumbs Up

Thorvald.
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8648
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 4 minutter siden kl. 12:55

Men sådan helt grundlæggende: Jeg skal ikke have smarthome...

Det, du efterspørger, er jo netop det 😉
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 14 minutter siden kl. 15:45
Nej, det vil jeg ikke sige det er. Jeg opfatter smarthome som noget andet og meget mere omfattende og sammenhængende. I mit tilfælde er det jo bare nogle få lamper.

Thorvald.
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Point: 9408
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 58 minutter siden kl. 16:01

Nej, det vil jeg ikke sige det er. Jeg opfatter smarthome som noget andet og meget mere omfattende og sammenhængende. I mit tilfælde er det jo bare nogle få lamper.
det er jo bare første step i et smart Home. 

Nu har du en smart kontakt, hvorfor så ikke sætte en sensor på så den tænder automatisk…… Måske med en smart pære så du også kan dæmpe lyset. Måske skal den også tænde hvis dit udendørs kamera ser nogle luske rundt i din have.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 1 time 18 minutter siden kl. 16:41
Ja, ja, så siger vi det...  LOL   Og nej, så vidt kommer det nok aldrig til at gå her i vores lejlighed.

Thorvald.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu