recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Blå rammer der flytter sig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Blå rammer der flytter sig.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Feddersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 25-November-2022
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feddersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Blå rammer der flytter sig.
    Sendt: i går kl. 16:49
På min Ipad er jeg uforvarende kommet til at trykke på noget der gør, at der nu pludseligt kommer nogle blå “rammer” om alle mulige app ikoner, tekst, skrivefelt og mange andre steder. Disse rammer flytter sig hele tiden - og det er MEGET irriterende!
Hvad gør jeg for at fjerne disse rammer, der bevæger sig rundt på skærmen? Det er til at få spat af!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 44 minutter siden kl. 11:35
Det er et eller andet under Tilgængelighed, du har slået til.

Venlig hilsen
KB
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feddersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 27 minutter siden kl. 11:52
Att.: Brixen (og andre)
Tak for forslaget. Har kigget i “tilgængelighed”, men kan ikke finde ud af, hvad jeg skal finde de “blå bevægelige rammer” under. Har ikke selv været inde og “pille” i noget her.
Men lidt yderligere oplysninger:
Lige da opdateringen på min Ipad til OS 18.3.1 var færdig, kom der en besked på skærmen, som jeg ikke forstod hvad betød. Men man kunne trykke “ok” eller “annuler” (så vidt jeg husker).
Jeg trykkede “ok”, og derefter kom denne irriterende blå indramning af alt muligt på skærmen, og som hele tiden flytter sig rundt på skærmen.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 8 timer 41 minutter siden kl. 12:38
I tilgængelighed - fremhævet tekst - står der noget med rammer. Og der kan vælges farve på rammen. Så fravælg det du kan, så forsvinder rammerne vil jeg tro.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feddersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 5 timer 9 minutter siden kl. 16:10
Att.: Brixen - Munch m.fl:
Har prøvet alt det nævnte - osse en funktion, der hedder Voice Over, som angiveligt skal være slået fra.
Er der slet ikke nogen, der har oplevet noget tilsvarende?
Altså: Lige efter opdateringen til OS 18.3.1 kom der en tekstbesked på skærmen. Desværre husker jeg ikke, hvad der stod i beskeden, men man skulle trykke enten “ok” ellet “annuler”. Jeg troede det var en vigtig del af opdateringen, og trykkede “ok”.
Og lige siden har jeg haft større og mindre blå “rammer” rundt omkring på skærmen, og rammerne flytter sig hele tiden rundt - ekstremt irriterende.
Ellers virker alt på Ipad’en helt normalt.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 24 minutter siden kl. 16:55
Så er der sikkert kun factory reset tilbage af muligheder.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feddersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 17 minutter siden kl. 17:02
Hvad indebærer en factory reset?
Bliver alle éns apps og diverse downloaded indhold (musik og andet) slettet?
Og skal den sættet op helt forfra, som da den var ny?
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4885
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 4 timer 3 minutter siden kl. 17:16
Prøv først at nulstille, det sletter ikke dit indhold.

Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Point: 1194
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 45 minutter siden kl. 17:34
Det er muligvis “Knapbetjening” under “Tilgængelighed”, der er blevet aktiveret
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Feddersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 3 timer 31 minutter siden kl. 17:48
Waooo - det var det, der skulle til! 🙏🙏🙏
Knapbetjening var slået til. Men hvordan kan det være sket i forbindelse med opdateringen til OS 18.3.1???
Jeg har blot opdateret, og bestemt ikke været inde og “rode” i noget i “indstillinger”
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Point: 5311
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 32 minutter siden kl. 18:47
Oprindeligt skrevet af Feddersen Feddersen skrev:

Knapbetjening var slået til. Men hvordan kan det være sket i forbindelse med opdateringen til OS 18.3.1???
Jeg har blot opdateret, og bestemt ikke været inde og “rode” i noget i “indstillinger”
Det er vel det som programmører mener er en Feature, nå de ikke vil indrømmer de har lavet en Fejl. Wink LOL 
Mvh. JørgenT
Til top
mnielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-Maj-2017
Sted: Nordjylland
Point: 2249
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mnielsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 2 timer 8 minutter siden kl. 19:11
Oprindeligt skrevet af Feddersen Feddersen skrev:

Mon ikke, det er opdateringen, som har slået det til? sådan er det også i Windows, at man skal ind og slå nye funktioner enten til eller fra, når de er installeret.
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM
Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket
Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu