|
Blå rammer der flytter sig. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Feddersen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-November-2022 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 20 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: i går kl. 16:49 |
På min Ipad er jeg uforvarende kommet til at trykke på noget der gør, at der nu pludseligt kommer nogle blå “rammer” om alle mulige app ikoner, tekst, skrivefelt og mange andre steder. Disse rammer flytter sig hele tiden - og det er MEGET irriterende!
Hvad gør jeg for at fjerne disse rammer, der bevæger sig rundt på skærmen? Det er til at få spat af!
|
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6684 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er et eller andet under Tilgængelighed, du har slået til.
|
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Feddersen ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 25-November-2022 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 20 |
Att.: Brixen (og andre)
Tak for forslaget. Har kigget i “tilgængelighed”, men kan ikke finde ud af, hvad jeg skal finde de “blå bevægelige rammer” under. Har ikke selv været inde og “pille” i noget her. Men lidt yderligere oplysninger: Lige da opdateringen på min Ipad til OS 18.3.1 var færdig, kom der en besked på skærmen, som jeg ikke forstod hvad betød. Men man kunne trykke “ok” eller “annuler” (så vidt jeg husker). Jeg trykkede “ok”, og derefter kom denne irriterende blå indramning af alt muligt på skærmen, og som hele tiden flytter sig rundt på skærmen.
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4885 |
I tilgængelighed - fremhævet tekst - står der noget med rammer. Og der kan vælges farve på rammen. Så fravælg det du kan, så forsvinder rammerne vil jeg tro.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Att.: Brixen - Munch m.fl:
Har prøvet alt det nævnte - osse en funktion, der hedder Voice Over, som angiveligt skal være slået fra. Er der slet ikke nogen, der har oplevet noget tilsvarende? Altså: Lige efter opdateringen til OS 18.3.1 kom der en tekstbesked på skærmen. Desværre husker jeg ikke, hvad der stod i beskeden, men man skulle trykke enten “ok” ellet “annuler”. Jeg troede det var en vigtig del af opdateringen, og trykkede “ok”. Og lige siden har jeg haft større og mindre blå “rammer” rundt omkring på skærmen, og rammerne flytter sig hele tiden rundt - ekstremt irriterende. Ellers virker alt på Ipad’en helt normalt.
|
|
![]() |
|
fltk ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 04-Februar-2004 Status: Online Point: 10481 |
Så er der sikkert kun factory reset tilbage af muligheder. Flemming
|
|
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100 |
|
![]() |
|
Hvad indebærer en factory reset?
Bliver alle éns apps og diverse downloaded indhold (musik og andet) slettet? Og skal den sættet op helt forfra, som da den var ny?
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4885 |
Prøv først at nulstille, det sletter ikke dit indhold.
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
spoxy ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-August-2006 Sted: Brøndby,Denmark Status: Offline Point: 1194 |
Det er muligvis “Knapbetjening” under “Tilgængelighed”, der er blevet aktiveret
|
|
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
|
|
![]() |
|
Waooo - det var det, der skulle til! 🙏🙏🙏
Knapbetjening var slået til. Men hvordan kan det være sket i forbindelse med opdateringen til OS 18.3.1??? Jeg har blot opdateret, og bestemt ikke været inde og “rode” i noget i “indstillinger”
|
|
![]() |
|
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5311 |
![]() ![]() |
|
Mvh. JørgenT
|
|
![]() |
|
mnielsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-Maj-2017 Sted: Nordjylland Status: Offline Point: 2249 |
Mon ikke, det er opdateringen, som har slået det til? sådan er det også i Windows, at man skal ind og slå nye funktioner enten til eller fra, når de er installeret.
|
|
TV-kanaler: "PS-pakken" + Betal pr. kanal via Norlys Flex på gammel "TV2-antenne".
Radiokanaler: DAB, FM Internet: YouSee Bredbånd via Kabel-TV-stikket Favoritradiostationer: ABC, Solo og Classic Rock |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |