|
Afspilning af DVD på BD-optager |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Bigfool ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Oktober-2003 Sted: 2860, Denmark Status: Offline Point: 129 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 01-Marts-2025 kl. 17:15 |
Jeg har kopieret en DVD9 til en mappe på min Win10 PC og på pc'en brændt en kopi på en ny DVD9. Når jeg efterfølgende afspiller denne på pc'en går det helt fint, men når jeg så sætter DVD'en i min Panasonic BD-optager siger den "inkompatibel disk", og så sker der ikke mere.
Jeg har også prøvet først at formatere en DVD på BD-optageren, men når jeg så vil brænde den på PC'en siger brænderprogrammet at det ikke kan lade sig gøre, da skiven ikke er tom. Når jeg ellers har skulle kopiere noget fra BD-optagerens HDD til en ny DVD-skive, siger den altid at skiven først skal formateres, før det kan lade sig gøre. Så hvordan får jeg lavet en kopi af pågældende DVD, (som originalt er kopisikret, men hvor jeg på PC'en har fået fjernet det med "DVD-Decrypter"), der kan afspilles på BD-optageren? Takker på forhånd for konstruktive forslag.
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4892 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Da jeg brugte en harddisk recorder til at brænde DVD’er på, skulle man huske at “finalize” en brændt DVD, for at den kunne afspilles på andre afspillere. Kan det tænkes at det er det der mangler?
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
Bigfool ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-Oktober-2003 Sted: 2860, Denmark Status: Offline Point: 129 |
Skiverne er blevet "finalized", så det er ikke det.
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Online Point: 4806 |
Hvordan har du brændt den på din PC? Du kan ikke blot brænde den som en DATA DVD med en mappe, der hedder VIDEO_TS (og AUDIO_TS). Den skal brændes i en special mode til DVD-Video.
|
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
|
Jeg har bl.a. brugt følgende freeware brænderprogrammer:
Burnaware Free og "Video DVD" PowerISO "brænd", og AnyBurn "kopier disken til en anden disk" som alle har givet det samme resultat. I går downloadede jeg så Nero og Nero Express som free trial programmer i tre dage, og sørme om ikke det kom til at virke ![]() Jeg mente at i hvert fald det første og det tredje nævnte program ville brænde filerne i DVD-mode, men det er jo nok ikke tilfældet. Nero virker rigtig godt men at skulle betale en engangslicens på mellem 300 og 400 kr. for hvert program synes jeg er lige i overkanten. Nogen her, der kan anbefale et godt freeware program til omtalte handling? På forhånd tak og god dag til alle.
|
|
![]() |
|
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4892 |
Jeg brugte også Nero, da jeg havde windows PC, det var den bedste. Og den var gratis dengang!
|
|
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
|
![]() |
|
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Online Point: 4806 |
Hvis du skal brænde mere end et par enkelte DVD'er, så er pengene til Nero Burner givet godt ud. Det er (IMO) det klart bedste brænde-program til Windows PC. |
|
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |