recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Mistes kvalitet ved ripning til iso-fil...??
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMistes kvalitet ved ripning til iso-fil...??

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
astrolux Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-November-2010
Status: Offline
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 11:29
Hej Damme,

Ud fra det du har svaret Thomas lyder du til at have rimeligt meget styr på det. Jeg har lige købt en TVIX 6600 og sælgeren (hos av-connection) anbefalede DVDFAB som ripper program og at jeg lavede ISO filer ud af mine DVD'er. Jeg har så købt DVDFAB COPY og har forsøgt mig lidt frem.

Jeg har foreløbigt prøvet CLONE muligheden men bortset fra at svare på hvilken region jeg vil fjerne, synes jeg ikke at der er andre muligheder. Det er endda besværligt at angive et navn på ISO filen der som default kaldes DVDVOLUME.

Du skriver at du bruger Main Movie til at lave ISO fordi du kun vil have filmen og ikke andet. Jeg vil egentligt gerne have alt fra DVD'en med, så ISO filen reelt blot er en kopi, men på en måde så jeg let kan håndtere filerne, give dem navne og gruppere dem i mapper så jeg via Tvix'en let kan finde og vælge den film jeg vil se.

Som helt grøn på dette område har jeg forsøgt at finde hoved og hale i de indlæg der er i denne tråd og andre, men er ikke blevet meget klogere.

Hvilken mulighed i DVDFAB du mener jeg bør benytte for at opnå det jeg sigter efter ?

På forhånd tak,

Redigeret af astrolux - 11-Februar-2011 kl. 11:30
S.Jensen, Vejle
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 11:45
Så vælger man vel bare full disc under blu ray copy ?
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 11:59
Vil lige gøre opmærksom på at anydvd's funktion "rip to image" er beregnet til blu-rays og ikke dvd. Hvis det er dvd, så skal man benytte "Rip Video DVD til harddisk..." og så bruge f.eks. imgburn til at lave en iso. Eller hvis man også er i besiddelse af clonedvd2, så bruger man clonedvd2 til hele processen (stadig med anydvd installeret i baggrunden).

Dette er råd fra slysofts forum, da man ved dvd "rip to image" kan få problemer med afspilning.

Citér Question: When should I use "rip to image"?

Answer
a) With dvds, probably never
b) If you just want to mount an .iso in Virtual Clonedrive, and watch the movie, then "rip to image" is probably fine.

The resulting rip from dvds containing structural protection when using "rip to image" may not be compliant with a lot of third party programs. So "rip to video-dvd to hardisk" is preferable. click http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=3992. For Blu-rays it doesn't mattter. For dvds, it can matter (a lot).
"Rip to image" should typically not be used with dvds; that feature was implemented mostly for Blu-ray and HD-DVD users. And it's no coincidence that Blu-rays and HD-DVDs do not contain structural protection.

Kilde: http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=328

Redigeret af Guyver - 11-Februar-2011 kl. 12:01
Til top
Thomas__H Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-Januar-2011
Point: 21
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

Vil lige gøre opmærksom på at anydvd's funktion "rip to image" er beregnet til blu-rays og ikke dvd. Hvis det er dvd, så skal man benytte "Rip Video DVD til harddisk..." og så bruge f.eks. imgburn til at lave en iso. Eller hvis man også er i besiddelse af clonedvd2, så bruger man clonedvd2 til hele processen (stadig med anydvd installeret i baggrunden).

Dette er råd fra slysofts forum, da man ved dvd "rip to image" kan få problemer med afspilning.

Answer
b) If you just want to mount an .iso in Virtual Clonedrive, and watch the movie, then "rip to image" is probably fine.

The resulting rip from dvds containing structural protection when using "rip to image" may not be compliant with a lot of third party programs. So "rip to video-dvd to hardisk" is preferable. click http://forum.slysoft.com/showthread.php?t=3992. For Blu-rays it doesn't mattter. For dvds, it can matter (a lot).
"Rip to image" should typically not be used with dvds; that feature was implemented mostly for Blu-ray and HD-DVD users. And it's no coincidence that Blu-rays and HD-DVDs do not contain structural protection.

Godt indlæg! Giver da lidt at tænke over...Confused

Har ellers ikke umiddelbart haft problemer med 'Rip to image' med AnyDVD... Kan det skyldes at det har været dual-layer dvd´er (altså større end 4,7gb)...?? Er det det samme som HD-Dvd...??
Har en kammerat der har kørt 1TB film over til iso-filer. Han brugte AnyDVD og umiddelbart virker alle hans film.

Hvis man bare vil lave en iso-fil fra en dvd er det måske nemmere at bruge DVDFab (ifht. AnyDvd)...??
DVDFab kan det gøre det i en arbejdsgang (modsat AnyDvd hvor man så først skal 'Rip Video DVD til harddisk..." og så bruge f.eks. imgburn til at lave en iso') jf. ovenstående indlæg...??
Og I DVDFab skal man bare huske at vælge DVD5 eller DVD9... - så er der ingen problemer...??

Ja, det gav mig som sagt lidt at tænke over... Big smile Er lige gået igang med at teste DVDFab.

Og det er DVDFab DVD Copy I bruger til at lave en iso-fil, ikke...?? Har I købt den til $50 eller har I købt en pakke med flere programmer...??
Og ikke DVDFab DVD Ripper I bruger, vel...??

Mvh
Thomas
Til top
Guyver Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-Februar-2010
Sted: Danmark
Point: 240
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2011 kl. 17:25
Oprindeligt skrevet af Thomas__H Thomas__H skrev:

Oprindeligt skrevet af Guyver Guyver skrev:

Answer

Godt indlæg! Giver da lidt at tænke over...Confused

Har ellers ikke umiddelbart haft problemer med 'Rip to image' med AnyDVD... Kan det skyldes at det har været dual-layer dvd´er (altså større end 4,7gb)...?? Er det det samme som HD-Dvd...??
Har en kammerat der har kørt 1TB film over til iso-filer. Han brugte AnyDVD og umiddelbart virker alle hans film.

<snip - alt vedr. dvdfab>

Mvh
Thomas
Det er noget med at "rip to image" funktionen ikke er designet til at håndtere structural protection korrekt. Det har intet med single/dual layer osv. at gøre. Informationen er på linket.

HD-DVD var det konkurrerende format til Blu-Ray. HD-DVD er dødt og begravet Sleepy

PS: jeg er ikke bruger af dvdfabs produkter, så jeg kan ikke svare på de andre spørgsmål.
Clonedvd2+Anydvd er mit all-in-one til dvd rip. Mht. blu-ray der bruger jeg gratis alternativer.

Redigeret af Guyver - 11-Februar-2011 kl. 17:30
Til top
astrolux Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-November-2010
Point: 12
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Februar-2011 kl. 12:25

Thomas_H: Jeg købte DVDFAB Copy (på tilbud og i Lifetime versionen for ca. US$ 60) og bruger Main Movie optionen til at lave ISO filer med. I Main Movie kan jeg vælge nogle af de undertekstsprog fra jeg ikke bruger og tilsvarende med lydspor hvis der f.eks. er flere at vælge mellem. I indstillingerne har jeg besluttet at den altid skal foreslå DVD9.

Det virker fint og jeg få ISO filer ud af det i størrelser fra 2,5 til 7gb afhængig af film-, lyd- og undertekst muligheder.

OG... Så spiller de bare de i min Tvix de ISO filer. Ingen problemer med lyd eller undertekster.
S.Jensen, Vejle
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu