recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Fjernstyring af lys i hjemmet.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fjernstyring af lys i hjemmet.

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7950
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13 timer 18 minutter siden kl. 07:04
#hoejfed.
Tak for den længere smøre, interessant at læse.  Wink  Meeen - jeg er vist ikke i målgruppen, men det kan du ikke vide. Jeg havde 52 års fødselsdag igår, har boet knapt 24 år samme sted - dvs. vi (mig og min kone) boede 22½ år i samme lejlighed, inden vi mere eller mindre tvunget (pga. renovering) for 1½ år siden flyttede hen i en anden lejlighed 100 m væk.

Jeg / vi har ikke brug for smarthome i disse lejligheder, hverken til det ene eller det andet. Det eneste jeg synes evt. kunne være rart er, at kunne have en timerstyring på nogle få lamper, og som nævnt evt. digitale ditto styret med en app. Det vil være relativt sjældent vi bruger det. Det bliver nok dem jeg først fandt el.tilsv.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19579
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 timer 49 minutter siden kl. 07:33
52 i går………knægt.

Jeg er årgangen ældre end dig og har udstyret hjemmet med IKEA trådfri strategiske steder, har. Vaskemaskine og tørretumbler der er online, samt netværk og kameraovervågning fra unifi.
Så det med alder er ingen hindring for dig :-)

Og jo, digitale timere du kan tilgå fra nettet er første step ind i smartphone…..

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12 timer 40 minutter siden kl. 07:42
Nej, alderen er bestemt ingen hindring.  Wink  Jeg har bare ikke brug for alt det.  Smile

Thorvald.
Til top
hoejfed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2017
Sted: hjemme
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hoejfed Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 37 minutter siden kl. 09:45
ja og ramme ved siden af, er også at ramme ? 73'er, og så vi er lige unge......Wink 72'er her.
alligevel utroligt at du har så anologt hjem Smile, meget af det er selvfølgelig også salgs argumenter så som kaffemaskine, mit wifi stiller jo ikke koppen ind under udløbet eller komfuret sidder man jo ikke og regulerer ind fra sofaen, mens andre er da nyttige i hverdagen, som at slukke alt lyset med et tryk eller sige godnat til siri.
men held og lykke med det.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorvald Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10 timer 25 minutter siden kl. 09:57
Tja - jeg kan ikke se formålet med at sige til Siri (som jeg ikke har) om at slukke alt lyset el.lign. Man slukker lyset i de rum man kommer igennem på vej til soveværelset. Sværere er det ikke. Desuden har jeg ikke mobilen "med i seng". Den slukker jeg og lægger på mit skrivebord, inden jeg går i seng.
Og jeg kan slet ikke se idéen med at starte kaffemaskinen eller el-kedlen fjernstyret - i min verden i hvert fald. Man har godt af at gå på sine egne ben hen og tænde for el-kedlen.  Wink 

Nej, men - jeg har slet ikke brug for det. Måske, hvis vi byggede et hus helt fra bunden af, så kan det da godt være at jeg ville indarbejde nogle ting, såsom trådløse kontakter, istedet for kablet tænd-sluk af lys o.lign.

Det med at ramme ved siden af: Det var fordi du skrev at du gættede på at jeg lige var flytte hjemmefra eller noget lignende... Wink

Thorvald.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4892
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 9 timer 60 minutter siden kl. 10:22
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

52 i går………knægt.

Jeg er årgangen ældre end dig og har udstyret hjemmet med IKEA trådfri strategiske steder, har. Vaskemaskine og tørretumbler der er online, samt netværk og kameraovervågning fra unifi.
Så det med alder er ingen hindring for dig :-)

Og jo, digitale timere du kan tilgå fra nettet er første step ind i smartphone…..

Klaus
Og når du blir årgangen ældre, kommer der også automatisk nogen og tørrer røven på dig LOL

Nej jeg har det lige som Thorvald, at jeg godt selv vil styre tingene. Dog har jeg en Harmony One til at starte hjemmebioen. Og da jeg bor i en ny rækkehus lejlighed uden afbrydere på stikkontakterne, har jeg også fjernbetjente afbrydere til lamperne. Min nye vaskemaskine kan tilsluttes netværk, men det har jeg ikke brug for.

Redigeret af Munch - 9 timer 59 minutter siden kl. 10:23
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu