|
Fjernstyring af lys i hjemmet. |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Forfatter | ||
hansie ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 01-Juli-2004 Sted: Køge egnen Status: Offline Point: 7147 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
du må da ikke kunne lade bilen hjemme
Mit gennemsnit pris pr KWH er da under 1.- når refusion er trukket fra så der er langt op til benzin priser i nat skal jeg give 1,21.- før refusion så det er da ikke helt skævt
Redigeret af hansie - 6 timer 36 minutter siden kl. 11:01 |
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7955 |
|
![]() ![]() Nej, jeg ved såmænd heller ikke om jeg har det store behov for app'en til bilen, jeg lader jo alligevel, når jeg synes den trænger - primært tidligt morgen til midt eftermiddag (arbejder hjemme).
|
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4898 |
|
Så har du vel en app på tlf der kan vise dig hvornår strøm prisen er lavest. Jeg har “Min Strøm” app, som kan vise prisen både med og uden afgift, hvis man er så heldig at få afgiften tilbage. Og man kan indtaste EL- leverandør, og få den nøjagtige EL pris incl abonnement, transport og afgifter. Hvordan lader du uden en app?
![]() Redigeret af Munch - 5 timer 15 minutter siden kl. 12:22 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
Thorvald ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-April-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7955 |
|
Hehe. Det er da meget nemt (nemmere) at lade uden en app. Jeg bor i lejlighed og har en garageplads i en lille underjordisk garage. Her havde jeg (heldigvis) en el-installation fra min plugin-hybrid bil, der desværre blev totalskadet i et trafikuheld i december, hvorfor jeg blev tvunget til at skifte bil - og det endte så med en el-bil. Jeg bruger bare den samme el-installation, med en mobil 3,7 kW ladedestation. Så jeg sætter bare stikket i, når jeg synes bilen skal lades og så finder bilen selv ud af det. Når jeg så kommer ud til bilen igen, tager jeg stikket ud, ruller sammen og kører. Jeg betaler et "flat-rate" aconto beløb til forbruget af el til bilen, som jo så ligesom med øvrigt forbrug i lejligheden bliver opgjort en gang om året. Så om jeg af og til lader, når strømmen er dyrest, tænker jeg ikke har den store betydning, fordi i det tidsrum er det alligevel begrænset hvor meget el jeg bruger pga. den langsomme ladning. Plus at det vil være relativt sjældent at jeg lader fra tidlig aften og natten over.
Det eneste jeg måske ville bruge app'en til er (lidt for sjov / for hyggens skyld, ikke fordi det nødvendigvis er nødvendigt), at holde øje med hvordan det går med ladningen. Dertil kunne det måske være nogle brugerdefinerede indstillinger til bilen, som man måske kunne indstille via app'en. Men jeg ved ikke hvad app'en kan, har ikke prøvet det endnu (Skoda Enyaq iV80, 2022 model). Derudover tænker jeg at man måske kan holde øje med om bilen er hvor den bør være og om den iøvrigt har det godt, hvis nu man er væk fra den i længere tid. Ved ikke om man måske kunne starte noget airconditionering i bilen, hvis nu den står og bliver varm i solskin - f.eks. - I don't know. Redigeret af Thorvald - 4 timer 54 minutter siden kl. 12:43 |
||
Med de venligste hilsener
Thorvald. |
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4898 |
|
Du bruger nøjagtig lige meget strøm til din opladning, som hvis de ladede fra en 3-faset hjemmelader. Det du lader med kaldes en “Mormor lader”, som overvåger ladningen. Men du kunne teoretisk bare sætte bilen til stikkontakten
Låser du ikke kablet fast når du lader? I min hjemmelader låses kablet fast i begge ender, så tyveri ikke er muligt. Jeg har en installation i min EL-måler med 3 faser og et kombineret HPFI relæ/ 25 A automatsikringer. Så hvis der sker noget, forsvinder strømmen ikke i lejligheden.
Redigeret af Munch - 57 minutter siden kl. 16:40 |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 234 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |