recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Valg af Mac Pro til grafisk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Valg af Mac Pro til grafisk

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Status: Offline
Point: 150
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-December-2014 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Oprindeligt skrevet af Fimpe Fimpe skrev:

Hej Mac hajer,

Min datter starter på et studium hvor de skal bruge Adobe pakken (Creative Suite 6), hun skal bruge en bærbar PC og det SKAL (siger hun) desværre være Mac  (hvor jeg ikke er helt skarp Wink) samt Adobe pakken

Spm 1.
jeg er ved at anbefale en Mac 15 Pro med Retina og 256 gb ssd (små 13000 i Elgiganten på lørdag) Vil det være et OK valg? jeg er ikke helt sikker på Iris Pro kortet (indbygget grafik) så dog en YT video hvor det så OK ud, så længe man ikke skulle rendere i 3D, er der bedre tilbud f.eks. med studierabat?? syntes ikke lige brugtmarkedet har fulgt prismæssigt med i forhold tiltilbuddet i El giganten...

Spm 2. 
På studiet skal man selv anskaffe Creative Suite 6. Hvor/hvordan skaffer man den billigt i studie udgave? syntes ikke lige jeg kan finde den, tror hun vil være ked af de små 25.000 den koster ellers Wink

Jeg er bare nysgerrig omkring hvad det er for et studium?

Der er ikke noget 3D rendering i Adobe pakken, men Premiere nyder fordel af et kraftigt grafikkort til acceleration af filtre.

Ved ikke med Creative Suite, men Adobe CC har faktisk 3d funktioner. I de tidligere udgaver var det en del af Extended versionen.

Der findes forskellige udgaver, men denne ligger til 2970,-
Det er vist en skole licens.
http://www.computersalg.dk/produkt/2347824/adobe-creative-suite-6-design-standard-

listen er her: http://www.computersalg.dk/pages/search.aspx?query=Adobe+Creative+Suite+6

Se evt. her angå. studie priser:
http://www.isicdanmark.dk/studierabatter/adobe-creative-suite-6/
Til top
prodic Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-April-2006
Sted: Denmark
Point: 49
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér prodic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 11:26
Start med at undersøge hvorvidt det faktuelle krav er Adobe CS6. Såfremt det er et krav, så må du enten på brugtmarkedet efter en licens(gyldig selvfølgelig) eller se om du kan købe den igennem andre Adobe-regioner end DK/EU.
Såfremt det ikke kan lade sig gøre så må du købe Studie-versionen(8000/3år) hvori CS6-versionen også er tilgængelig sammen med Adobe CC og Adobe CC2014.

Hardwaremæssigt ville jeg anbefale at gå på 512GB HDD hvis muligt. Ellers er dit forslag ganske fint. Det er ca. hvad vi anbefaler til vores 400 brugere af Adobe-pakken, hvis de ønsker nyt isenkram. :-) Og ja det er hvad jeg selv sidder med. ;-)
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2007
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fimpe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 17:01
Tak for alle svareneSmile

Der var mange gode input,

Jeg må i Giganten i morgen tidlig for at sikre mig en af modellerene, desværre bliver det med 256GB da det er modellen på bud, ellers bliver springet op noget dyrt.....USB3 må hjælpe hende igennem her, indtil jeg engang finder en større SSD til hende.
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6684
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-December-2014 kl. 17:40
På dette link kan jeg se studenterpriserne nu:

Men det virker kun efter jeg har kigget på en anden side for studerende først.

Redigeret af Brixen - 26-December-2014 kl. 17:43
Venlig hilsen
KB
Til top
Fimpe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 11-April-2007
Point: 291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fimpe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-December-2014 kl. 15:09
Hej Brixen,

Jeg tror det er den pris det ender med, altså de ca. 7000,- for Master Collection
Kan se at der kan fåes en måneds trial på cloud udgaven, så må hun starte med den indtil vi kan komme i kontakt med skolen/Adobe for lige at høre nærmere. 

Syntes dog det er ret mange penge for en studie licens.... kan godt forstå mange er fristet af alternativer Shocked - men det regner jeg nu ikke med bliver nødvendigt....

Fik hentet en 15 med Retina skærm fra Giganten i dag, så nu må hun igang.

Igen, tak for hjælpen!
LG's CineBeam HU810PW, 106" Draper Cineperm, LG C7, Elabs Tomahawk x 4, xtz edge a-2 300,Zappulse2.3 x2, Denon AVC X4700H, Optimo(DIY HT * 3) Elabs Pre,Mini-i Pro 3, Apple 4k/Shield,Sony UBP-X700
Til top
Deaster Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 29-Maj-2006
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deaster Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 21:08
Oprindeligt skrevet af Fimpe Fimpe skrev:

Tak for alle svareneSmile

Der var mange gode input,

Jeg må i Giganten i morgen tidlig for at sikre mig en af modellerene, desværre bliver det med 256GB da det er modellen på bud, ellers bliver springet op noget dyrt.....USB3 må hjælpe hende igennem her, indtil jeg engang finder en større SSD til hende.

Du kan pt. ikke skifte en SSD disk i en Macbook pro.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2014 kl. 22:55
Et det ikke noget med, at man kan abonnere på CS-pakken, til en meget fordelagtig månedlig pris? Så har man også altid den nyeste version.

M.v.h.
Til top
Byteman2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Oktober-2013
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Byteman2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Et det ikke noget med, at man kan abonnere på CS-pakken, til en meget fordelagtig månedlig pris? Så har man også altid den nyeste version.

M.v.h.

Jo det kan man da, men alt er jo relativt - i sidste ende ender man jo med at have betalt en del.
For nye kunder er prisen 455,- pr. måned eller 270,- kr. hvis du har en tidligere version. Så når det gælder Adobe's priser vil jeg næppe kalder dem fordelagtige.
Til top
Ukke Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-November-2006
Point: 1559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ukke Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2015 kl. 16:46
Jeg synes, jeg så et tilbud på deres side, hvor du kunne spare 60% på hele pakken for $20 pr. md.

Det var godt nok den amerikanske side. Men ellers skal det jo ses som en investering. Du kommer jo også af med adskillige tusinder til bøger, når du læser på universitetet. Bare et eksempel.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu