recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Beomaster 6500 lyd problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beomaster 6500 lyd problem

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Juli-2017
Status: Offline
Point: 1114
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20 timer 50 minutter siden kl. 06:36
har fået skiftet kant ophæng og kondensator på højtalerne, så langt så godt. Højtalerne spiller fint, lige indtil der skrues højt op for volumen på beomaster 6500, så er det som om forstærker slår fra og der kommer eneget tam lyd ud af højttalerne, så kan jeg slukke beomaster og tænde den igen, så spiller den fint igen, lige indtil volumen skrues op igen. Kan der være forstærker der skal renses eller hvad tænker i.

Synes det lyder som en strømforsyning der skal kigges efter i forstærkeren.

Frank 
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19585
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18 timer 12 minutter siden kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Bhk Bhk skrev:

Højtalerne spiller fint, lige indtil der skrues højt op for volumen på beomaster 6500, så er det som om forstærker slår fra og der kommer eneget tam lyd ud af højttalerne, så kan jeg slukke beomaster og tænde den igen, så spiller den fint igen, lige indtil volumen skrues op igen.

Det kan stadig godt være højttalerne...

Du bliver nødt til at prøve med enten andre højttalere, eller anden forstærker, for at finde ud af om det er dine højttalere der slår fra, eller forstærkeren der har en fejl.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4914
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17 timer 7 minutter siden kl. 10:19
Beoworld gutterne foreslår et “hack” hvor komponenter, der ødelægger lyden simpelthen fjernes.

Jeg kan ikke læse et diagram, men måske kan andre gennemskue hvad de mener:

Et bedre diagram:

Redigeret af Munch - 16 timer 58 minutter siden kl. 10:28
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu