|
Fastnet-nedlæggelse - Kan kobbertelefoner bruges? |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | ||
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 373 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
OK - tak - jeg må teste med Yousee's Router først og tilslutte til et af de 3 vægstik med en adapter. Jeg fandt endelig en Yousee-medarbejder, der vidste noget om dette - og hun sagde at det formodentlig så også derefter ville virke for de 2 andre telefoner. Derudover skal jeg så ringe til Yousee og bede dem konvertere nummeret til Bredbåndstelefoni - det klarer de under samtalen. |
||
![]() |
||
ClausBP ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 07-Januar-2016 Status: Offline Point: 373 |
|
Tak - Carsten - jeg prøver med Yousee's egen router først - se mit svar til Jørgen ... |
||
![]() |
||
HenrikN ![]() Bruger ![]() Oprettet: 22-Maj-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 159 |
|
Du skal bare have enten en Router med indbygget VOIP, hvis det stadig findes, eller en standalone. Ofte har det teleselskab man vælge, også salg af disse. Så er den også sat op når du modtager den.
Derefter skal du bare klippe telefonledning som går ud af huset. Og så bare forbinde din VOIP adapter til nærmeste tlfstik. Det har jeg selv kørt med i mange år
|
||
Mvh
Henrik Nielsen |
||
![]() |
||
|
Tak Henrik!
Yousee Routeren har tilsyneladende VoIP eller Bredbåndstelefoni - så den prøver jeg først. Det bliver interessant at lede efter den telefonledning, der går ud af huset og klippe den. Men mon ikke Yousee disabler forbindelsen i forbindelse med nedlægningen af fastnet ... |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19600 |
|
Nu ved du hvorfor YouSee ikke råder til det. 90% af landets ældre (ssom snart er de eneste der hat fastnet), har ingen anelse om, hvad de skal lede efter.
Og afkobler man ikke kablet ude i vejen, belaster det VoIP adapteren, hvilket kan føre til fejl. Det bedste rås du kan give din kammerat er at lære at have sin mobiltelefon på sig altid og lade degamle fastnettelefoner finde et byt hjem som elektronikskrot. En mobiltelefon i lommen giver også langt større tryghed/sikkerhed, hvis der sker noget. Falder man og brækket benet, er det sur røv at skulke hen i den anden ende af huset for at få hold i fastnettelefonen….. Klaus
|
||
![]() |
||
|
Vise ord, Klaus!
Det er mig en gåde, at Yousee ikke har et tilbud om "Brug dine gamle telefoner efter nedlæggelsen af dit Fastnet" Et tekniker besøg på en halv time - og det er klaret. Men du har en pointe med sikkerheden. Men det er de færreste ældre, man får til at gå rundt med en mobil derhjemme. En billig alarm-knap på håndledet ville nok være bedre - det kunne Yousee jo også tilbyde... Jeg er selv fuldstændig rask og rørig og tilbringer masser af tid alene hjemme og i naturen. Jeg er glad for mit Apple Watch i den anledning med Alarmkald med GPS og falddetektor med automatisk Alarmkald, hvis jeg dratter om. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19600 |
|
Well, så længe man ikke fortæller dem om fordelene, så gør de slet ikke. Mine forældre er (var) ret gode til det. Min svigermor, som ellers slæbte sig hjem fra en tur i skoven, hvor hun brækkede foden har ikke lært det. Min mor har altid sin mobil på sig og hun er 77. Min far gjorde det også indtil han stillede træskoene. Det endda selvom de havde fastnet, hvor de boede indtil for 6 år siden. Efter de flyttede fik de ikke fastnet igen. Klaus
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |