|
effekt forstærker til bag plus atmos højtaler |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
sr7009 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 06-Marts-2015 Status: Offline Point: 192 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 20-Marts-2025 kl. 19:56 |
jeg er ved at finde ud af hvad effekt forstærker jeg skal have fat på til mine bag og ss og atmos højtaler .
de er arendal 1961 jeg leder efter enten små der kan være i et billy reol fra ikea max 36 i breden. eller en 6 kanal forstærker . men hvor dyrt og vildt skal det være . min stye er 7 * 4*2,5 m kan jeg nøjes med fx https://bekent.dk/fosi-audio-v3-mono.html eller skal de have mere strøm ?
håber i kan hjælpe .. og eller har gode råd :) |
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Den er re sikkert mere end rigeligt til dét, men bemærk at der hører en kæmpe power brick med ved siden af. Én pr kanal :-) |
|
![]() |
|
man kan få et kabel så en kan power 2 stk kan jeg se :)
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19614 |
Den strømforsyning er så bare større.... Klaus
|
|
![]() |
|
åh på den måde :) men i gror godt den kan spille mine højtaler godt op ? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19614 |
Den kan fint levere power nok til dine effekt kanaler - også selvom dine højttalere ikke er voldsomt effektive.
Vær opmærksom på at de opgivne 240W er ved 1% forvrængning. Det gider du ikke at lytte til……. Klaus
|
|
![]() |
|
Mefisto ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 18-August-2016 Status: Offline Point: 1693 |
Allerede ved 10w, nogle gange 1w, genererer højttalerne mere end det, så hele koncepet med at jage ultra lav elektrisk forvrængning et sådan lidt akademisk. Højttalerne genererer nemt 10, 100 eller 1000x mere forvrængning end elektronikken og der skal ikke mange watt til før man rammer en hel procent, selv med gode højttalere.
|
|
![]() |
|
HessiDude ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Oktober-2022 Sted: Skovby, Galten Status: Offline Point: 523 |
![]() Edit: Efter at have set utallige reviews, læst anmeldelsen på AudioScienceReview og hørt en del lydtests (på youtube, igennem en god mic, men mic none the less, og youtubes komprimering og igennem mine elendige bluetooth headphones) besluttede jeg mig for at prøve dem. Måske jeg også springer ud i at skifte op amps i dem (måske Sparkos Labs SS3602). Redigeret af HessiDude - 21-Marts-2025 kl. 09:35 |
|
![]() |
|
JohnConnor ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 10-Januar-2015 Status: Offline Point: 1042 |
Jeg bruger marsmtz mm8077
Tit til salg brugt for 7000-8000kr
|
|
![]() |
|
Frank13 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 07-Juli-2017 Status: Offline Point: 1115 |
Umiddelbart syntes jeg det bliver svært for dig at få plads til særligt mange alternativer end det du selv foreslår, er sådan en billy reol ikke kun 30 cm. i dybden?
Jeg har selv en lille Tangent poweramster2 til et sæt små B&W og den fungere fint, den købte jeg fordi jeg er udfordret på pladsen i min lille reol. Frank |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |