recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > Indstillinger af TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - LG C4 77, apple tv 4k gen1, hdr, tone mapping
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

LG C4 77, apple tv 4k gen1, hdr, tone mapping

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
martinar Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 14-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 24
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér martinar Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: LG C4 77, apple tv 4k gen1, hdr, tone mapping
    Sendt: 23-Marts-2025 kl. 17:38
Hej alle

Jeg har efterhånden bruge en hel del timer på at indstille tv'et. Hdr og dolby vision er nyt for mig og når man søger input til indstilinger så er der rigtig mange varierende bud.

Mit mål er at have to profiler (dag/nat) for henholdsvis sdr, hdr og dv.
Jeg har fået nogenlunde styr på sdr og dv men er ikke tilfreds med hdr.

Når jeg afspiller hdr10+ fra prime video via apple tv så ryger metadata(+) sig en tur da apple tv 4k gen1 ikke understøtter dette. Jeg kunne vælge at opgradere til appletv 4k gen3 men det hjælper ikke da lg tv heller ikke understøtter dette. Dvs der laves fallback til almindelig hdr og her er jeg i tvivl om der kommer til at mangle noget tone mapping. Billedet virker lidt fladt og mørkt.

Lige nu kører jeg hdr i filmmaker mode eller cinema mode med tone mapping on.
Men hvad er egentlig mest rigtigt?

Jeg har læst rigitg mange artikler og kommentarer på nettet og der er lige så mange meninger som der er kommentarer. Dog er der flere som beskriver sig som abejdende i "industrien" og som vælger at indstille apple tv til dv og så match content til off. Her er tanken at apple tv kan mappe hdr eller sdr ind i dv. Der er standarter som beskriver dette så det kan lade sig gøre. Her bliver det så lidt spændende. Hvis man indstiller apple tv 4k gen3 til dv med match content off og så afspiller hdr10+ content vil dette så blive mappet korrekt til dv inkl metadata. Lg tv vil så i teorien kunne afspille hdr10+ via apple tv. Hvis det ellers kan lade sig gøre...

Hvad siger panelet?
Er dette overhovedet muligt?

Ja sorry det blev en længere smøre... :)
Hvad gør I andre for at sikre nogenlunde korrekt billede i sdr/hdr/dv?

/Martin
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu