recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ny Motorola vil ikke opdatere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ny Motorola vil ikke opdatere

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2072
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Ny Motorola vil ikke opdatere
    Sendt: 27-Marts-2025 kl. 10:52
hej
Vi har købt 2 nye Moto edge 50 neo hos CBB.
Den ene telefon melder fejl hver gang den vil opdatere 
Det virker fint på den anden telefon.
Nu har jeg talt med CBB som siger at dette ikke er dækket af 
Garantien hos CBB da det er en software fejl.
De siger jeg skal kontakte Motorola men aner ikke hvor
Jeg skal ringe hen.
Kan det passe?

Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4979
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2025 kl. 11:45
Prøv her og vælg land. Du kan ringe på engelsk eller maile

Redigeret af Munch - 27-Marts-2025 kl. 11:47
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Marts-2025 kl. 12:19
Tak.👍
Det vil jeg prøve senere idag 
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2025 kl. 13:36
Har fået svar på at telefonen skal tilbage til fabriksindstillinger,
Det har jeg godt nok aldrig oplevet før og telefonen er kun 3 uger gammel.

Så går ud fra at jeg mister alt på telefonen.
Jeg har ikke en anden telefon jeg kan klone den med.

Findes der en anden måde at få app, billeder og. lign kopieret et sted hen hvor jeg så kan hente det igen.
Jeg har ret mange apps hvor der er diverse indstillinger i, og vil være ked at at skulle starte forfra.
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4979
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Marts-2025 kl. 14:01
Det svarer kun til en nul stilling hvis du kopierer dine indstillinger og apps, og lægger dem tilbage igen.  Så risikerer du at fejlen ligger i det du kopierer.
Du skal nok regne med at det kun er en fabriks indstilling der renser telefonen helt for bugs.
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2025 kl. 00:08
Da det er en Android, så har du eller kan gratis installere et Google drev via Google Play.

Har du allerede en Googlekonto (drev), så skal du bare være sikker på, at der er plads til en sikkerhedskopi. Dette afhænger af, hvad du ellers har brugt drevet til.

Er disse ting klaret, så:  "Indstillinger" > "Google" > "Sikkerhedskopiér"

Her kan du vælge, hvad du vil sikkerhedskopiere. Hvis der er plads nok, så vælg det hele, ellers må du vælge de ting du absolut skal bruge igen.

Herefter vælger du at fabriksindstille telefonen og når det er klaret, tænder du telefonen og påbegynder opsætningen, som sprog, Wi-Fi-forbindelse og login på din Google-konto.
Google konstaterer, at det er tale om en nyinstallering og du får derfor mulighed for gendanne data fra en sikkerhedskopi.

Har du flere sikkerhedskopier liggende på drevet, får du mulighed for at vælge, hvilken du ønsker.

Brug Wifi og sæt telefonen til at lade, medens du gennemfører ovennævnte - bare for at være sikker på, at telefonen ikke går død for strøm under processen.

Der vil være enkelte apps fra det offentlige og evt. bank, som vil kræve nyaktivering, men resten burde køre uden problemer medmindre du har nogen helt specielle apps og indstillinger.

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2025 kl. 07:43
Mange tak Erik K Clap

Det vil jeg lige prøve her i weekenden.

Men har godt nok aldrig oplevet at man skal gøre sådanne
på en ny telefon.
Første og sidste Motorola telefon til mig.
Til top
Erik K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-November-2020
Point: 294
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2025 kl. 16:24
Velbekomme pipper - håber, at det vil rette fejlen.

Jeg kom dog til at tænke på om du har prøvet en genstart af telefonen - ikke slukke og tænde, men en genstart?
Det løser ofte forskellige problemer og det ville jeg forsøge inden jeg ville gå til fabriksindstilling.

Løser det problemet, er det jo noget nemmere og hurtigere end fabriksindstilling.

Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2025 kl. 18:01
Har forsøgt med en "hård" genstart men dette hjalp desværre ikke.

Nu har jeg fået svar fra Motorola der skriver at jeg skal hente en Motorola softwarefix.
Det vil jeg lige undersøge men som jeg har skrevet før har jeg ALDRIG oplevet sådan et

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu