recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SDHC Class?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketSDHC Class?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
AllanPetersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: SDHC Class?
    Sendt: 18-April-2008 kl. 13:49

Hej venner

Jeg har købt et Panasonic HDC-SD5, og har sådan en 4GB SDHC fra Thansen. Problemet er at jeg synes ikke kvaliteten er så god, hvor imod hvis jeg finder andre film der er optaget med ligende kamera.

F.eks her på den side her --> http://eirikso.com/2008/01/02/test-clips-from-panasonic-hdc- sd5/ - Hvis I kører ned af har han smidt nogle film som han har optaget i forskellige opløsnniger.

Jeg tænker om det kan have noget med mit SDHC kort at gøre? Er det fordi class'en ikke er god nok eller den ikke kan opdatere hurtigt nok, når filmen bliver komprimeret til kortet? Skal jeg ud og invistere i noget bedre?

Håber på lidt hjælp. På forhånd tak. Mvh Allan Petersen

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 14:05

Har du prøvet et Sandisk eller et af Panasonics egne kort.? Er kameraet indstillet korrekt.?

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
AllanPetersen Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 18:41

Hej Radiomand

Jeg har kun prøvet det jeg har nu, men jeg har brugt et par timer efter jeg skrev beskeden oven over på at finde ud hvad for et format der blev bedst når den rå .mts fil blev konverteret.

Jeg har fundet ud af at det var der problemet lå og kameraet var heller ikke rigtig indstillet nu. Jeg koder det til  hd1080_50i_1440x1080.wmv og det er virkelig blevet godt. Helt flydende film uden nogen komplikationer.

Men der er et lille problem endnu. Da jeg kodede den om, så er det som om billedet faktisk køre hurtigere, men lyden passer stadigvæk. Som om den har fået alt for mange frames :/. Jeg har kodet den igennem Pinnacle Studio 11 Plus. Er det noget I kender til? Hvad bruger I til at redigerer jeres film med?

Mvh Allan Petersen

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu