|
Køb af Iphone i England |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Naim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-December-2004 Status: Offline Point: 425 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 09-September-2022 kl. 15:40 |
|
Skal snart til London og da de er omkring 1000 kr.billigere og man får jo ikke længere strømstik med, så der skulle vel ikke være de store problemer?Jeg er godt klar over, at man kan blive snuppet i tolden, men det er jo så den risiko der er.
|
||
Naim Nova
Dynaudio Heritage Special ZEN MK.II STD http://www.uwsonline.com/index.php |
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Og så kander være garantien?
|
||
![]() |
||
Naim ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-December-2004 Status: Offline Point: 425 |
|
Ja jeg ved ikke lige om garantien ryger?
|
||
Naim Nova
||
![]() |
||
HeartWare ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Oktober-2003 Sted: Bagsværd, DK Status: Offline Point: 4808 |
|
Den "ryger" ikke, men du kan risikere, at få problemer med den, da du muligvis skal få den garanti-behandlet i UK, og da UK ikke længere er med i EU, så er der en masse told-problematikker du i så fald skal tage hånd om. Du vil også være underlagt UK garanti-bestemmelser og ikke EUs (men de er muligvis de samme, hvis ikke UK har omstødt de love de vedtog mens de var med i EU og videreførte efter udmeldelsen).
Alternativt kan du jo få den repareret i en Apple Store i DK, men det er ikke sikkert, at de vil gøre det uden beregning, da den er købt udenfor EU. |
||
Keld R. Hansen
Pioneer DVL-909, DV-545 Sony KDL40EX723 3D TV DreamBox 8000, YouSee Cable PopCorn Hour A-500 Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940 Yamaha RX-V771 Receiver |
||
![]() |
||
Flippo ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-Januar-2018 Status: Offline Point: 1444 |
|
Mig bekendt har Apple "Verdensgaranti". Det er Apple selv, som står for garantien og det er derfor ligegyldigt, hvor den er købt.
|
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19624 |
|
Apples garanti er på et år.
Reklamationsretten i Danmark er på to år. Hvad reklamationsretten er i England aner jeg ikke, men den kan man ikke bruge til noget i Danmark. Her skal produktet retur til England. Jeg ville ikke gøre det. Klaus
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Et lille tankeeksempel: Hvor ofte er der behov for at bruge reklamationsretten på andet år for en mobiltelefon? Vi snakker det tilfælde hvor der er en medfødt defekt som _ikke_ er opdaget efter et års brug. Dertil skal du så også selv bevise at defekten var der på købstidspunktet og ikke er opstået pga brug og slid.
|
||
![]() |
||
Munch ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Juni-2018 Sted: Vejle Status: Offline Point: 4984 |
|
Min gamle iPhone 4S fik skam ny højttaler kvit og frit efter 13 mdr
![]() |
||
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
|
||
![]() |
||
|
Måske man skulle vente til black friday. Jeg kan sagtens forestille mig, at salget ikke bliver så stort, med de priser.
|
||
Naim Nova
||
![]() |
||
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4118 |
|
Er du sælger der gerne vil fra skrive sig et ansvar. Elektronik bliver jo ikke slidt på 2 år og skal som sådanne holde. Min kone havde en iPhone 8, hvor skærmen gik sot efter 1 år og 11 måneder. Den var købt i power, så den blev afl. I power og de sendte den til Apple rep. De valgte t skifte telefonen ud. Og fik så en ny mobil og ny kvittering, så nu er der 2 reklamationsret igen.
|
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Øhh nej, det er jeg ikke. Jeg svarede trådstarter ift. min vurdering af besparelse vs. risiko for fejl efter 1 år.
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |