|
Kan ikke se DR1+2, hjælp! |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||||||||||||||||||||||||
akawa ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-Oktober-2006 Status: Offline Point: 96 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-Februar-2013 kl. 03:02 |
|||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|||||||||||||||||||||||
Med den antenne du bruger nu, har du kunnet modtage DR1 og 2.? Er det sådan det skal forstås.? Hvilken antenne er det, og hvor/hvordan er den monteret.
|
||||||||||||||||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
Ja, jeg har før kunne se DR og DR2.
Mit TV er et Beoplay V1 og jeg har denne antenne: http://www.av-cables.dk/indendoers-dvb-t/indendrs-dvbt-design-antenne-soundbar-design-8345.html Antennen er skjult bagved tv.
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
|||||||||||||||||||||||
Det vil ganske sikkert hjælpe hvis du fik forbedret modtageforholdene, indendørs antenne er ikke at anbefale, medmindre du har meget gode modtageforhold er det ikke de bedste man kan gøre. En anden placering af antennen bør også prøves, det kan måske afhjælpe problemet.
|
||||||||||||||||||||||||
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
OK, dvs. du tror at det skyldes dårlig modtageforhold.
MUX1 DR1 HD DR2 TV 2 Regioner HD Tegnsprog og lokal-tv MUX2 DR HD DR Ramasjang DR K DR Update Folketingskanalen Dvs du burde kunne se både DR1 HD og DR HD uden t2 :) Syntes bare det er mærkeligt at jeg kan se alt fra MUX2 men ingen fra MUX1. |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
Jeg bruger denne;
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5320 |
|||||||||||||||||||||||
Med digitale signaler er det marginale forskelle der skal til fra det tilsyneladende er OK, til "ingen signal"
Gå ind i menu og tjek signalstyrke og kvalitet på kanaler i MUX2.
Hvis de ikke er i top herpå, så optimer antenneforhold/placering til de er det.
Så kommer MUX1 sikkert helt af sig selv (kræver evt. ny kanalsøgning)
Mvh JørgenT
|
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
|||||||||||||||||||||||
Hej Jørgen Tak for dit svar. Jeg har signal styrke på 98% og signal kvalitet på 100%. Men syntes bare at det er underligt at jeg ikke har mux1, som netop er de kanaler der er "must carry". |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||||||||||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19625 |
|||||||||||||||||||||||
Det kan let være din antenne.
Klaus |
||||||||||||||||||||||||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |