|
Forbedring af WiFi signal i hjemmet |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Forfatter | |
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg prøver lige med en 10 trins raket.1. Sørg for at der er kabel fra homebox lan stik til Cisco lan stik.
2. Log på din Cisco ved at skrive 192.168.1.8 i adressefeltet i en browser. 3. Sluk/disable DHCP serveren i din Cisco. 4. Tjek at din Cisco IKKE henter en ipadresse via DHCP. Den skal have fast IP 192.168.1.8 5. Skift SSID til indernet 6. Sæt trådløs kanal til auto eller en anden kanal end din homebox (min 3 kanaler fra) 7. Log af din Cisco. 8. Log på din homebox ved at skrive 192.168.1.10 i adressefeltet i din browser. 9. Sørg for at DHCP serveren deler adresser ud mellem 192.168.1.20 og 192.168.1.254. 10. Log af din homebox og nyd et problemfrit netværk :-)
Redigeret af Bschmidt - 27-November-2012 kl. 22:12 |
|
![]() |
|
qee4q ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 6 |
Mange tak for guiden! PRojektet ser pludselig meget mere overskueligt ud.
Jeg kan i aften konstatere at ciscoen har skiftet adresse til 192.168.0.1, men det taster jeg selvfølgelig bare ind i browseren i stedet. Og så opstår problemet. En tekstboks med følgende besked dukker op: Godkendelse påkrævet Serveren 192.168.0.1:80 kræver et brugernavn og en adgangskode. Serveren siger WRT120N. Og så bliver jeg bedt om logge ind med brugernavn og kodeord. Jeg har simplethen ingen anelser om hvad hverken brugernavnet og adgangskoden er. Jeg har prøvet at gætte mig frem, men uden succes. Er det noget jeg selv har angivet en gang? Eller er der noget default, jeg skal indtaste?
|
|
![]() |
|
qee4q ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 23-November-2012 Sted: Odense Status: Offline Point: 6 |
Skal jeg resette ciscoen som beskrevet her for at løse ovenstående?
http://homecommunity.cisco.com/t5/Wireless-Routers/WRT120N-reset-to-factory-defaults/td-p/291154
|
|
![]() |
|
Kaipay ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-December-2005 Sted: Odder, Denmark Status: Offline Point: 70 |
Jeg fandt lige over denne tråd, da jeg også har haft problemer med mit internet.
Jeg kan ikke få signal, når jeg sidder ude i haven, så jeg springer på vognen og køber den model, som Bornholmeren anbefalede. Her er linket til dig igen, hvis der skulle være nogle, som er i samme båd, som mig. http://www.proshop.dk/Netvaerksudstyr/Netgear-WN3000RP-Universal-WiFi-Range-2272696.html?utm_source=edbpriser&utm_medium=cpc&utm_campaign=pricesite
Til 338 kr. hos Proshop synes jeg at det er værd at prøve. |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
Jeg brugte tricket som Henrik B (mener jeg det var) kom med i en anden tråd, sæt et antennekabel mellem den ene antenne og router. På den måde fik jeg en noget bedre dækning i den anden ende af huset.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1 345 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |