|
Opdatering af biostuen |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 17-Februar-2022 kl. 08:49 |
Det er ved at være tiden til en opgradering af projektor og lærred i min hjemmebio stue. Da det samtidigt er en stue der bruges til dagligt er der nogle begrænsninger for at stille konen tilfreds nemlig den hvide farve på vægge osv. I kan se et par billeder nedenfor.
Jeg har en Epson LS12000B Projektor i kikkerten men er usikker på om det vil gøre en forskel på farvegengivelse og sortniveau hvis jeg vælger et gråt kontrast lærred istedet for et traditionelt hvidt nu hvor væggene er hvide. Rummet kan udover dette mørklægges. Nogen erfaringer? En anden overvejelse er om jeg skal gå efter et større lærred. hvis det skal være større så skal det også være akustisk transparent (Og så bliver det måske svært at finde et kontrast lærred). Er der nogle erfaringer med hvordan et akustisk transparent lærred påvirker billedet? Selve formatet bliver nok 16:9 igen da jeg generelt synes der er for få film i 21:9 når jeg kun streamer. ![]() |
|
![]() |
|
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12359 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
I den prisklasse synes jeg at Epson er et underligt valg; du kan jo få Sony for et par tusinde mere.
|
|
![]() |
|
bphhm ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 28-Marts-2006 Status: Offline Point: 1144 |
Jeg blev inspireret af denne video og selvom Sony er noget billigere i Tyskland end DK så er der alligevel noget af et spring. https://www.youtube.com/watch?v=i7wLySbmMk4&ab_channel=KinoimWohnzimmer
Men der er også nogle praktiske forhold der gør at Epson'en lige kan være i det eksisterende arrangement jeg har, mens Sony'en ville kræve en ombygning. Men mine oprindelige spørgsmål er ligeså relevante hvis faktisk ikke mere (mindre lys) for Sony'en som for Epson.
|
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6288 |
slet
Redigeret af jake51 - 17-Februar-2022 kl. 18:26 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6288 |
Arh, det skal da aldrig være noget som praktiske forhold der afgør det ![]() Redigeret af jake51 - 17-Februar-2022 kl. 18:26 |
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
|
![]() |
|
kec2 ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-Oktober-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 339 |
Det ville være bedere med en mørkere stue.
Men hensyn til større lærred, så kunne du måske rykke sofa tætter på. Det skal være en rullelærred?
Det er ellers en fin og stilren stuebio du har. |
|
Der findes 10 slags mennesker. Dem der kan det binærer talsystem og dem der ikke kan.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |