|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() Sendt: 15-August-2004 kl. 08:21 |
Hej alle Jeg skal starte med at sige at jeg er ikke den største computerhaj, mht til selvbyg o.s.v. Jeg havde øje på Amitechs Homecenter: http://www.amitech.dk/ Kan det lade sig gøre at bygge en sådan server, med samme strømforbrug billigere selv? evt. få den bygget? Redigeret af Hanien |
|
![]() |
|
Baseman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Hej Hanien Jeg kan nok ikke svare på alle dine spørgsmål. Jeg mener at have set et sted, at Amitechs computer (hvad det jo "bare" er), bygger på et bundkort med VIA-processor. Når det så er sagt, så ved jeg ikke, om det ender med at blive meget billigere, hvis der også skal købes styresystem og diverse software. Jeg har selv bygget en lille server, baseret på en VIA-cpu (netop for at spare på strømmen). Jeg valgte at bygge selv, da jeg bl.a. ville have spejlede harddiske, så der var mindre risiko for datatab, hvis en disk skulle ryge sig en tur (hvilket jo kan ske). Jeg kender ikke til kravene for at lave streaming musik. Men når først tingene ligger klar på serveren / mediecentret, så er der faktisk ikke behov for en stor processor ... dér kan VIA sagtens være med! De 13W har jeg en smule svært ved at tro på. Måske når apparatet står og laver ingenting, men ellers vil jeg bestemt tro, at den kommer noget højere op. |
|
Baseman in color
|
|
![]() |
|
Hanien ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Maj-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 562 |
![]() |
Hej Baseman Tak for det grundige svar. Jeg tror det er hele VIA-cpu konceptet som er gået min næse forbi og dermed gjort det lidt svært at få forklaret det overfor butikkerne. Du har været til stor hjælp, tak |
|
![]() |
|
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
Hep! Selvom det er en gammel tråd - så har jeg da lige et indspark! http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Super side til udregning af strømforbruget på din kommende maskine! Det kan selvfølge aldrig blive helt præcist, men det giver da en god indikation af hvor meget strøm der kommer til at ræsse igennem den! |
|
![]() |
|
Baseman ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 177 |
![]() |
Fin side! ... Jeg har til tider manglet sådan en "strøm-udregner". Bare trist, at de åbenbart tror, at en CPU kun kan hedde enten Intel eller AMD. Prøver man at bygge en virkelig strøm-sparer med VIA-processor, er der ikke meget hjælp at hente. |
|
Baseman in color
|
|
![]() |
|
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
Ah ja - de 13w - den tror jeg godt nok heller ikke på.... Blot forbruget på hdd overstiger dette.... Gennemsnitforbruget på en hdd ligger på ca. 15w (peaker på ca. 25-30w under opstart osv. - falder til omkring 5w i idle)
|
|
![]() |
|
![]() |
Ja, den har desværre sine begrænsninger - men der er god nok til en hurtig udregning... Kunne godt tænke mig en lidt mere opdateret/udbygget version. Der findes programmer der kan gøre det samme (kender dog ikke navnene). |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |