recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Teknik & Teori
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket strømstik til Japan?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilket strømstik til Japan?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10498
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket strømstik til Japan?
    Sendt: 03-April-2025 kl. 10:50
Jeg skal til Japan i næste uge og skal bruge en rejseadapter, men er i tvivl om hvilken.
En hjemmeside siger det skal se ud som A eller B på vedlagte foto.
En anden siger det skal være som på næste foto.
Kan en venlig sjæl her bekræfte hvad der er korrekt.
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
longjohn2 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-November-2009
Point: 1033
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér longjohn2 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2025 kl. 11:23
Den med det ekstra hul har jord - den anden har ikke. Ældre hoteller og private boliger vil ikke altid have jord i stikket, så vælg en adapter uden jord.   

Redigeret af longjohn2 - 03-April-2025 kl. 11:27
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2025 kl. 11:30
Oprindeligt skrevet af longjohn2 longjohn2 skrev:

Den med det ekstra hul har jord - den anden har ikke. Ældre hoteller og private boliger vil ikke altid have jord i stikket, så vælg en adapter uden jord.   

Det svar fik jeg intet ud af. Skal jeg bruge en adapter fra det første foto (A eller B) eller skal det være den fra næste foto (det med blålig baggrund)?

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Munch Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juni-2018
Sted: Vejle
Point: 4991
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Munch Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2025 kl. 11:34
Fed bio med 65” Pana Oled TV, surround med Marantz og B&W gulvhøjttalere, center og væghøjttalere, XTZ sub
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2025 kl. 11:43
Jeg har været i Japan en del gange og husker aldrig at have set 'A' og 'B' fra dine billeder.

Deres stiktyper i Japan hedder ganske rigtig type A and type B (ligesom type A plus jordstik), men er de samme som de amerikanske.

Nogle hoteller i Japan har også de stiktyper vi kender fra Danmark og England.
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2025 kl. 12:02
Oprindeligt skrevet af Rasmus Larsen Rasmus Larsen skrev:

Jeg har været i Japan en del gange og husker aldrig at have set 'A' og 'B' fra dine billeder.

Deres stiktyper i Japan hedder ganske rigtig type A and type B (ligesom type A plus jordstik), men er de samme som de amerikanske.

Nogle hoteller i Japan har også de stiktyper vi kender fra Danmark og England.

Det vil sige jeg skal bruge stik af samme type som på det nederste billede?

Flemming
Samsung UE55F7005
Dune HD Realbox 4K
Thomson THA100
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Point: 4654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2025 kl. 13:54
Ja altså denne her. I øvrigt ret dårlig da ens stik meget nemt falder ud.

Husk også at Japan kører 100 Volt, så dine enheder/strømforsyninger skal kunne køre det samme. Ellers virker det ikke uden en aktiv omformer.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu