recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Videooptager i gymnastiksalen
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketVideooptager i gymnastiksalen

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Gymnasten Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 03-Januar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 35
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 20:37

Oprindeligt skrevet af Sandal Sandal skrev:

Jeg vil da forvente, at du kan lave en løsning, med en bærbar computer og et videokamera. Jeg kender ikke selv til at program der kan afspille med forsinkelse, men vil tro, at det findes.

Mon ikke der skal et eller andet indgangskort til at modtage et sådant videosignal - eller er det normalt at en bærbar kan modtage f.eks. et firewire-signal?

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 20:40

Du skal være hårdt presset for at finde en Laptop som ikke har Fi-Wi.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Point: 9420
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 20:43
prøv evt at kikke på et Canon kamera, kunne godt forstille mig at der medfølger software så man kan styre det fra en PC.

Til deres digital foto kamera følger nemlig sådan noget software med.
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-April-2008 kl. 21:06
FI-WI - eller WIFI ville ikke være så tosset - så er der en ledning mindre at falde i - og rive alt muligt ned. Mon man kan etablere en video-link med det?
Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Maj-2008 kl. 17:51

Jeg fandt kamera med wifi - f.eks. dette fra Axis:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=193890

Men man undgår ikke strømforsyning og dermed ledning. Findes der nogle nemme opladelige batteriløsninger til at give 5 VDC?

En løsning kunne være de billige webcam's med USB-stik til en labtop. Er det en farbar vej? Det kan jo blive en simpel og billig løsning, hvis den rigtige software også findes. Findes der nogen USB webcam's med god nok kvalitet til formålet?

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Oktober-2008 kl. 00:29

På Ollerup Gymnastikhøjskole har man tilsyneladende arbejdet mere seriøst med video feed-back i gymnastikundervisningen - se dette link:

http://www.ollerup-coach.dk/ 

Her anvendes et DV-camera, firewire, PC+software.  Her kan data sendes komprimeret direkte til harddisk. De har også en udbygning med chip-registrering af gymnaster, så videosekvenser kan ordnes pr. gymnast.

Kender nogen til, om der findes overkommelige muligheder for at overføre HD-video signaler til PC-hardisk på tilsvaredende måde?

Til top
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Januar-2009 kl. 21:46

Jeg har nu tænkt at investere i et kamera til brug for Ollerup-coach - se ovenfor. Jeg forstår, at det er godt, at der er mulighed for lidt vidvinkel, og det kan klare sig med begrænset lys i salen (200 lux). Jeg har kik på følgende typer:

Panasonic NV GS90 h ttp://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=427423& ;Specs=true 

Samsung VP D381
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=477568&am p;Specs=true

Sony Handycam DCR HC53E
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=433488&am p;Specs=true

Jeg ser også, at man kan få brugte kameraer med lidt større sensor til samme pris. Er det en fordel at kigge efter dem.

Da jeg ikke kender meget til videokameraer håber jeg på din hjælp - på forhånd tak.

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu