|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() Sendt: 12-Januar-2010 kl. 21:32 |
Min farfar får et nyt videokamera i fødselsdagsgave af mine forældre og i den forbindelse tænkte jeg at det kunne være fint at jeg så gav noget tilbehør til dette.
Så mit spørgsmål er: Er der noget kamera tilbehør som er absolut Must-Have eller er der noget som bare er rigtigt nice-to-have, som kunne være et forslag? Prismæssigt så ligger vi på 1000,- og under. kameraet han får er et Canon Legria FS200. Det er et SD-kamera, der optager på SD kort (men dem får han nogle med af). Min første tanke var ekstra batteri, men det kan han bare også altid selv købe. Det kunne være sjovt at finde noget som han ikke lige umiddelbart tænkte over, men som han virkeligt kan få noget ud af. Han har et redigeringsprogram som han bruger og er glad for. Pinacle Studio 10 (eller også er det en nyere version). Hans brug af kameraet er meget almindeligt amatør-film, fra deres rejser og lignende. Så det er måske ikke engang sikkert at der overhovedet er noget som han kan få noget som helst ud af.
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() |
Tja, en Monopod vil da være en god ting, når det er til rejsebrug, eller en bord Tripod.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Lennon ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-Januar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4858 |
![]() |
Måske noget kunstlys/flash ?
Videokameraer kan efterhånden lave gode resultater i næsten total mørke, - men det bliver ofte noget kornet.
|
|
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox Pioneer LX86 Jamo D8 surround m SUB Nikon D7100 DELL 2408WFP skærm |
|
![]() |
|
justrace ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 06-August-2009 Sted: Mindanao, Ph Status: Offline Point: 1490 |
![]() |
Jamen du fortæller jo næsten hvad han mangler.
Det redigeringssoftware han har kan nemlig ikke bruges.
Så valget kunne være den nye 14'er, eller noget bedre endnu: Sony Vegas Movie Studio 9: http://www.sonycreativesoftware.com/homestudio
Vælg ikke den til venstre, da den ikke kan bruges.
Det er langt bedre og mindre resourcekrævende end Pinaccle og andre programmer.
|
|
![]() |
|
jonaskp ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Juli-2006 Sted: Brønshøj Status: Offline Point: 2272 |
![]() |
Ny redigerings-software tror jeg ikke vi skal ud i. Han har brugt Pinnacle siden han skiftede til digital videokamera for 6-7 år siden og har altid været godt tilfreds med det og har vænnet sig til det. Han bliver trods alt 70 år, så det er måske ikke lige det første der skal udskiftes. Hvis det er væsentligt bedre, er det dog måske en god ide at skifte til noget andet software, men det er nok bare noget jeg skal drøfte med ham på et andet tidspunkt.
Jeg kunne godt tænke mig at give ham noget som han ikke havde tænkt sig at han kunne få brug for, men som virkeligt ville give noget ekstra. Sådan en Monopod lyder faktisk slet ikke som en dårlig ide. Har du selv nogen erfaringer eller forslag? En flash havde jeg også selv tænkt på, men af det jeg har set, så laver han ikke rigtigt optagelser i mørke omgivelser, så tror ikke det ville give så meget. Tak for forslagene indtil videre, der er ihvertfald noget at arbejde videre med. Keep 'em coming
![]() Redigeret af jonaskp - 12-Januar-2010 kl. 21:57 |
|
![]() |
|
rhsin ![]() Guld medlem ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 19-Januar-2007 Sted: Århus Status: Offline Point: 5990 |
![]() |
Jeg vil foreslå :
Til videoredigering Powerdirector http://www.cyberlink.com/products/powerdirector/overview_en_US.html (når de får styr på seneste mangel virker SVRT smart rendering også på canons avchd filer, hvilket gør det langt hurtigere at producere videoklip, da den ikke skal rendere hele videoen kig efter svrt http://www.cyberlink.com/stat/product-tutorial/enu/technologies/video-technologies-editing.jsp)
Programmet koster pt i fuld version 99usd.
en taske til kamera og tilbehør. (den jeg købte til min HFs11 kostede ca. 400kr)
Et ekstra batteri evt med høj kapacitet, det fylder lidt mere på kameraet, men så har man det som følger med + det store.. så burde man aldrig løbe tør (det til mit HF S11 kostede 800,- kr).
Et stativ som flere har været inde på, elgiganten har en hamag tripod til hh. 250 & 350,- kr 2 str. (og kvaliteten er sikkert derefter), ellers er der mange i prisklassen 800-1500,- kr i bedre kvalitet.. men alle kan det samme.. holde kameraet ;o)
Så skulle man måske kigge på kabler, på mit er der et minihdmi (er desværre ikke klar over om det er på den model du henviser til) stik så man kan køre det direkte i skærmen.. er der det.. så et 2-3mtr kabel der kan gå direkte i skærmen, så kan man afspille hos venner og bekendte i god kvalitet direkte fra kamera.
|
|
Mvh
René |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |