|
Samsung 55” fra 2012 vs 2021 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Hygom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 19-Marts-2021 kl. 19:31 |
Hej med jer
Jeg har pt et Samsung 55ES7005, og jeg overvejer at købe et nyt samsung til et af de øvrige værelser. Jeg betalte oprindeligt 10.000 kr for tv’et på tilbud i Elgiganten. Det var dengang kun overgået af 8005 udgaven. Der er selvfølgelig sket rigtig meget siden da, og da jeg sad og kiggede lidt på Pricerunner faldt jeg over denne model: Modelbetegnelse minder jo om skærmen, som jeg selv har, men Samsung har jo så utallige andre udgaver, som er langt dyrere. Skal jeg forstå det sådan at den linkede model er efterfølgeren til den udgave, som jeg har i forvejen (bare med 4k, færre HDMI og lavere rangering i det samlede samsung hierarki), men med nogenlunde samme billedekvalitet? Eller kan jeg forvente at billedet ligefrem er markant bedre på deb nye udgave? Dbh. |
|
![]() |
|
Hygom ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-September-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 433 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
jeg er også faldet over et brugt Samsung 55JU7005 til 2.000 kr. denne version er vist fra 2015. Er den bedre end 55TU7005 fra 2020 til 2.999 kr?
|
|
![]() |
|
slet ingen som har fingeren på samsung pulsen gennem årene??
|
|
![]() |
|
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 9420 |
Du ved jo, en gang Samsung, aldrig mere Samsung.
Nej mit eget Samsung er snart 9 år. De nye i dag er dog væsentligt bedre.
|
|
![]() |
|
Betyder det du siger at et TV til 2.999 kr. i dag er langt bedre end et tv til 10.000 kr. i 2012?
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
Selvom modelnavnet TU7005 synes at antyde, at det er en direkte efterkommer af ES7005, så har Samsung i den mellemliggende periode rykket sine modelbetegnelser. Ud over den højere opløsning, så tror jeg du vil opleve TU7005 som en nedgradering ift. din ES7005.
En mere direkte afløser ville være Samsung Q70T. https://www.pricerunner.dk/pl/2-5170749/TV/Samsung-QE55Q70T-Sammenlign-Priser
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
|
Hej Rasmus.
Tak for svar. Jeg har selv lavet lidt research også, og det tyder på, at den sidste udgave er KS'erne, som følger samme modelbetegnelse, før de så nerfer de nye modeller og rebrander topmodellerne med QLED.
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4654 |
Ja det stemmer vist meget godt med tidslinjen. "QLED" er en rebranding og dækker for så vidt over det samme som "SUHD" gjorde i sin tid.
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |