Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
pgotfredsen
Ny bruger
Oprettet: 27-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 14
|
Emne: Nogen til en Panasonic E95? Sendt: 28-September-2004 kl. 19:51 |
Hej Forum
Mon der var en der ville tage initiativ til at arrangere et fælleskøb af en Panasonic E95 - jeg aner nemlig ikke hvordan det foregår og hvor billigt det kan gøres for den enkelte?
På forhånd tak
|
Med venlig hilsen
Per René
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15694
|
Sendt: 28-September-2004 kl. 20:01 |
Hej Per
Det har været prøvet, men der var ikke rigtig interesse for det. 
Ihvertfald ikke på det tidspunkt (juli måned).
/Lars
|
Ansvarshavende redaktør. Webmaster, recordere.dk
|
 |
pgotfredsen
Ny bruger
Oprettet: 27-September-2004
Point: 14
|
Sendt: 28-September-2004 kl. 20:04 |
Hej Lars
Det så jeg desværre efter jeg havde sendt mit indlæg - men prisen må vel også være faldet siden da? Så det kan jo være der var nogle der var interesserede på nuværende tidspunkt?
|
Med venlig hilsen
Per René
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 28-September-2004 kl. 20:16 |
Hej Per
Tja, jeg ved ikke med prisen. Den plejer vist at være rimeligt stabil fra Panasonic i hele produktets levetid.
Jeg tror at mange stadig er lidt skræmt af Panasonics dårlige timer, selvom det på andre punkter er en lækker maskine (f.eks. meget lydsvag).
/Lars
|
|
 |
poulsan
Bruger
Oprettet: 18-August-2004
Point: 86
|
Sendt: 28-September-2004 kl. 23:19 |
Lars skrev:
Hej Per
Jeg tror at mange stadig er lidt skræmt af Panasonics dårlige timer, selvom det på andre punkter er en lækker maskine (f.eks. meget lydsvag).
/Lars
|
Panasonics timer er ikke 'dårlig'. Den virker perfekt - man skal bare huske at tilkoble den. Når man har programmeret den til en optagelse, bliver der skrevet på skærmen, at man skal huske at slå den til. Problemet opstår, hvis man f.eks. lige skal optage noget direkte TV (inden den programmerede optagelse), så kobler man timeren fra (for at optage), men glemmer så at koble den til igen - og så virker timeren ikke. Ellers virker maskinen perfekt - ingen sync problemer, editering og HS dubbing foregår upåklageligt - så jeg kan leve med dette mindre problem...
Mvh. Poul
|
 |
God Pris
Branche Medlem
Oprettet: 09-Juni-2004
Point: 270
|
Sendt: 28-September-2004 kl. 23:32 |
Hej Alle Pana interesserede
Jeg kan kun give poul san ret, at kalde det en "dårlig timer" synes jeg ikke er helt vel valgte ord. Hvis man som jeg har "levet" med Panasonic i mange år så var jeg slet ikke bekendt med, at dette var et problem, før det blev nævnt i dette forum.
For min del kan jeg kun sige, at det er en DVD-optager, som jeg faktisk kun har fået en reklamation på ud af ca. 20 solgte. Og det er vel ikke så ringe endda, de blev iøvrigt alle solgt ved fællesindkøb for små 2 måneder siden her på recordere.dk.
Men hvis der sidder andre Panasonic DMR-E95 interesserede derude, der godt kunne tænke sig sådan et vidunder. Så send mig en mail og lad os se om vi kan skrabe et antal sammen så der kan gives en ordentlig pris på denne. Desværre var der sidste gang nogle, som tog "fællesindkøbsprisen" med ned i et par fysiske butikker og det gav lidt muggen i krogene. Så derfor send en email istedet.
|
Mange hilsener
Michael Damgaard
www.godpris.dk
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 28-September-2004 kl. 23:39 |
poulsan skrev:
Panasonics timer er ikke 'dårlig'. Den virker perfekt - man skal bare huske at tilkoble den. |
Ja, og det er dårligt! 
Men som jeg har skrevet ved flere lejligheder, så er det kun os europærere som stadig skal trækkes med den forældede måde at håndtere en timer på. 
I andre verdensdele sælges samme Panasonic apparater med en helt anden mere moderne timer, der virker uanset hvad apparatet ellers laver (plus har EPG, nemmere programmering og andet godt). 
Så derfor vil jeg stædigt fastholde at Panasonics timer ikke er god nok, indtil Panasonic tager sig sammen og giver os samme fleksibilitet i deres apparater som Pioneer, JVC m.fl. forlængst har gjort - nemlig en timer som også kan bruges til andet end optagelser når man ikke er hjemme - og som man ikke skal huske at aktivere hele tiden! 
/Lars
|
|
 |
Lars
Administrator
recordere.dk teamet
|
Sendt: 28-September-2004 kl. 23:47 |
Hej Michael
God Pris skrev:
Hvis man som jeg har "levet" med Panasonic i mange år så var jeg slet ikke bekendt med, at dette var et problem, før det blev nævnt i dette forum. |
En timer som virker bedre end Panasonics blev der behov for dengang harddisk-optagerne kom frem. Før den tid optog man på VHS bånd, og her var det en almindelig funktionalitet at man låste apparatet til timeren når den først var programmeret. Man kunne aligevel ikke bruge apparatet til anden imellemtiden.
Men med harddisken er dette et overstået kapitel. Nu kan man optage faste programmer ugen igennem, lave pause og timeshift af udsendelser, overspille fra camcorder til harddisk for redigering og meget andet godt. Og her er Panasonics timer - i de europæriske modeller - simpelhen ikke tidssvarende.
Når den står i timer-mode, så kan den ikke optage andet. Den kan ikke lave pause af et TV-program, den kan ikke optage manuelt, ikke overspille fra camcorder osv. Man kan tage den ud af timer-mode midlertidigt, og lave disse ting aligevel, men man skal huske at sætte den tilbage igen bagefter ellers optager den ikke næste timer-optagelse. Man kan ikke lade den optage en film om aftenen, som man har startet manuelt, for den går ikke selv i timer-mode bagefter.
Panasonics timer er gammelsdags. Panasonics timer er dårlig - sammenlignet med andre mærker som JVC og Pioneer. Men kun i de europæriske udgaver.
/Lars
|
|
 |
Rapideye
Bruger
Oprettet: 23-Februar-2004
Point: 124
|
Sendt: 29-September-2004 kl. 11:42 |
At timeren i Panasonic DMR-E95, kunne have være lavet mere smart. Ingen tvivl om det.
Nu havde jeg selv købt en Panasonic kombi VHS/DVD som erstatning for en Philips VCR, et par måneder før jeg fik min E95. I starten irriterede det mig, at Panasonic havde denne "timer-blokering". Som jo dybest set er overflødig, men efter lidt tilvænning, blev det bare en lidt irriterende særhed.
Så jeg vidste hvad jeg gik ind til, da jeg bestilte E95. I forhold til E95 mange fortræffeligheder, mener jeg kun, det er en mindre skønhedsfejl.
Redigeret af Rapideye
|
 |
OleJ
Junior bruger
Oprettet: 25-December-2003
Point: 72
|
Sendt: 29-September-2004 kl. 15:51 |
Er der nogen der ved hvordan timeren i Sony 900/1000 virker i forhold til Panasonic & Pioneer ?

|
 |