|
tilslutnings hjælp |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Niels Chr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 09-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 176 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-November-2013 kl. 21:49 |
Hej jeg har en HTPC som jeg bruger som primær kilde til TV, musik og film.
den er pt sat til en monitor via DVI og en projektor via HDMI. Lyden køre via minijack til en effekt forstærker (pt. 2.1 men planlægges at ændres til 5.1) Dette funger sådan set rigtig godt - hvis jeg slukker monitoren køre PC'en automatisk signal over til projektor. og PC tænder via usb skinne automatisk for effekt forstærkeren. Det er lidt mere problematisk når jeg skal have XBox 360'en på - her skal jeg flytte HDMI kablet til projektoren fra computeren over i xbox'en - lyden kommer ud af xbox'en via de analoge udgange, så her skal jeg også flytte lydkabler på effektforstærkeren. jeg er lidt træt af at flytte kabler frem og tilbage og leder efter en mere optimal løsning. Kort fortalt har jeg 2 kilder (pc og xbox) og 2 fremvisere (monitor og projektor) og endelig 1 lyd kilde Har I nogle bud på en løsning som kan magte opgaven på en nem måde ? - jeg syntes alle dem jeg har set på kun har 1 HDMI udgang (jeg har brug for både monitor og projektor) og lyden giver også lidt udfordringer - jeg vil helt klart helst have en løsning uden for mange knapper - a'la NAD - både konen og børn skal kunne finde ud af at betjene det. Hvordan løser I andre det med at der er 2 fremvisnings dimser (skærm/projektor) til jeres udstyr uden at flytte kabler |
|
![]() |
|
NightMartiN.DK ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 193 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
En forstærker med 2 HDMI udgange kunne være en løsning - f.eks. Onkyo TX-NR515/525 som ligger i ca. 2.200,- Ellers findes der også diverse HDMI switche og splittere på markedet. |
|
Onkyo 606
Panasonic BD60 Samsung 65" 8005 serie Sanyo Z4 + 90" Multibrackets lærred Scandyna MiniPod + MicroPod + Jamo S60CEN Intel NUC @ Kodi + Logitech DiNovo Edge PS3 Slim 320GB |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |