Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
taunus
Bruger
Oprettet: 12-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
|
Emne: Hjemmebio@taunus Sendt: 25-Februar-2007 kl. 11:24 |
Så fik jeg taget lidt billeder af opsætningen: Pana TH-42PV60E NAD T743 V2 receiver NAD T513 DVD JVC DR-MH300 Canal digital satbox DVB-S og DVB-T Ariston RD-40 pladespiller (Vinyl er slet ikke død endnu) Dali 7a i front Canton baghøjtt. Gale 12" sub (med sok i "udstødningen") Div. gode kabler.   
Redigeret af taunus - 25-Februar-2007 kl. 11:34
|
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
|
 |
MIDO
Bruger
Oprettet: 27-Oktober-2005
Point: 128
|
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 18:38 |
Hey Taunus
Det ser sgu godt ud det du er kommet frem til, og jeg er syg med din dejliger Ariston, er 100 % enig i at venyl er ikke død 
Men har du valgt at droppe din center ???, giver det ikke en underlig oplevelse ?
men alt i alt   
|
Michael
|
 |
taunus
Bruger
|
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 19:35 |
Jeg takker!  Når nu man er ordentlig gift og har en kone som er meget glad for nips og prioriterer WAF-faktor meget højt, har jeg måttet gå på kompromis med centerhøjttaleren. Heldigvis kan NAD'en simulere center på de to fronter, så jeg tror ikke jeg mangler noget i lydbilledet, eller rettere - jeg ved det ikke. Men jeg savner ikke noget.
|
... ovenover alting stråler Moder Sol... og ejer af et 42PV60E- nu UDEN Purple Snakes
|
 |
MIDO
Bruger
|
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 19:39 |
He He
Og her troede jet at det kun var mig der havde en kone der også ville have noget at skulle have sagt LOL
Og det med NAD og deres simulerede center kendte jeg ikke til, så er der jo nok ikke den store forskel
|
Michael
|
 |
Stampe
Guld medlem
Oprettet: 07-Januar-2004
Point: 2406
|
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 20:42 |
Herligt at se en aden med et par Dali 7A'er. Jeg tror mine efterhånden er 20 år gamle men da jeg udvidede til snurre-rundt lyd var jeg ikke et sekund i tvivl om at de stadig skulle indgå.
Kunne du virkelig ikke slippe af sted med en center lige under tv'et eller over tv'et men under hylden - uden det gik ud over WAF'en?
Redigeret af Stampe - 25-Februar-2007 kl. 20:44
|
 |
renevk67
Bruger
Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
|
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 20:49 |
MIDO skrev:
He He
Og her troede jet at det kun var mig der havde en kone der også ville have noget at skulle have sagt LOL
Og det med NAD og deres simulerede center kendte jeg ikke til, så er der jo nok ikke den store forskel
|
Min kone synes heller ikke vores centerhøjttaler e rsærlig smart. Hun spurgte blandt andet "hvorfor skal den ligge ned?" Hvortil jeg svarede at det skal en center altså bare og den skal være der. Til gengæld får hun lov til at bestemme så meget andet. Men jeg ved da godt man kanindstille sit udstyr til at lave en fantom center og hvis man er tilfreds med det så okay. Personligt var jeg træt af at have en middelmådig center før ,men det har jeg fået rettet op på nu.
Men ellers et par lækre Dali højttalere du har de skulle kunne rette op på det
Redigeret af renevk67 - 25-Februar-2007 kl. 20:50
|
Renevk67
Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
|
 |
Steen2000
Guld medlem
Oprettet: 15-Januar-2007
Point: 632
|
Sendt: 25-Februar-2007 kl. 20:51 |
Stampe skrev:
Kunne du virkelig ikke slippe af sted med en center lige under tv'et eller over tv'et men under hylden - uden det gik ud over WAF'en?
|
Han har nok hevet den lige til grænsen på WAF siden med de fronthøjtalere . Den var i hvertfald ikke gået herhjemme
|
 |
taunus
Bruger
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 11:17 |
For at sige det kort, så konen min ikke sådan lige at bide skeer med. Typisk er hendes bemærkning: Det er jo lang tid siden du blev konfirmeret og dine interesser burde være et helt andet sted. Og ja, jeg er under tøflen, men jeg må dog selv bestemme hvornår jeg støvsuger... om torsdagen.... mellem 14 - 15.
Som I kan se, har jeg været nødt til at slibe Dali'erne ned og sæbebehandle dem for at de kunne få plads ved "alteret". Så jeg tror ikke lige det bliver centerhøjttaler foreløbigt. Ikke før jeg får skiftet frontstoffet med en farve der har højere WAF.
Ellers klarer NAD'en det udemærket. Jeg prøvede lige en testudgave fra THX fra SW III og der var center fint repræsenteret som et monosignal.
|
|
 |
MIDO
Bruger
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 11:35 |
Hej Taunus
HURRA!!!!!!!!!!!!!!
jeg er ikke alene 
ejjj joke, vi skulle sgu da også gerne være her alle sammen
|
Michael
|
 |
renevk67
Bruger
Oprettet: 05-Januar-2007
Point: 148
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 12:16 |
Jeg har faktisk lidt ondt af dig Taunus, men jeg kan huske hvordan det var det tog faktisk to år før jeg fik lov at købe en stor lækker fladskærm. Min kone gav sig til sidst. SOm hun sagde til en anden veninde i telefonen. Hvis jeg ikke gave ham lov ville han blive ved med at plage mig så nu gad jeg ikke mere. Og han er så glad for den.
Man er selvfølgelig nødt til at finde ud af tingene sammen i et parforhold. og jeg er superglad for min kone. Det er faktisk lidt fornuftigt ikke bare at give manden lov til at købe sig fattig i elektronik. Men jeg har et fedt anlæg i dag som jeg nyder fuldt ud. Det var plageriet værd, YES.
Skulle du tilfældigvis slibe Dalierne ned for at få dem til at passe til reolen hvilket er en typisk WAF? Jeg spørger bare.
Redigeret af renevk67 - 26-Februar-2007 kl. 12:50
|
Renevk67
Tysk impressionisme startede den franske surrealisme. And thats a fact! (I think)
|
 |
taunus
Bruger
|
Sendt: 26-Februar-2007 kl. 23:05 |
Dali'erne skulle have en tur med slibepuden og så en ordentlig sæbebehandling bagefter. Og det skulle til for at de kunne matche gulv, reol og WAF. Jeg synes nu også, at de er blevet pæne. De var noget mørkegulerøde af tidens tand. Nu mangler de bare lige en tur til og det bliver en gang i næste uge.
|
|
 |
Erling
Bruger
Oprettet: 08-November-2005
Point: 62
|
Sendt: 22-Juli-2007 kl. 16:52 |
Hej taunus
Den reol dit anlæg står i hvor kan man købe det?
Er på udkig efter et hvor min forhåbenligt kommende centerhøjtaler skal stå, den er : 19h x 66,1b x 39,1d cm
Med venlig hilsen
Erling
|
De Herligste hilsner
Erling
|
 |