recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bose Roommate ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBose Roommate ?

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2007 kl. 14:28
har jeg nogensinde sagt at man ikke kunne få bedre lyd til pengene. det jeg siger er at bose laver en god lyd som de fleste ville kunne stille sig tilfreds med, de henvender sig som sagt ikke til hifinørder, da de ikke er deres målgruppe.. deres målgruppe er den idealle familie som går op i design og lyd.. og det jeg sagde var at ingen anden producent kan levere en så god lyd i så små højtaler... jeg har hørt lifestyle serien og de kan blæse hovedet af en uden at lydkvaliteten går tabt, var forbavset over at den lyd kom ud af de små højtaler.
Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2007 kl. 01:53
Oprindeligt skrevet af Alle3000 Alle3000 skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Rigtig nok... MEN til prisen er det nok ikke verdens bedste køb.
Tag f.eks. en mindre surround reciever fra denon eller onkyo, og så et sæt VM1, M1 eller Elecance fra HFK, for slet ikke at tale om KEF.
Det giver en bedre lyd, for samme eller mindre penge!

Med venlig hilsen

Denon eller Onkyo, siger du... Come on, det kan godt være de har god lyd, men det er jo bare firkantede kasser en almindelig familie ikke vil være bekendt at have stående i stuen. Der er ikke kælet ret meget for designet!

Jeg siger ikke man skal tage de store dyre high-end kasser...
Man kan få mange pæne surround recievere der ikke fylder meget, men som kan klare meget mere end det Bose disker op med.
Ok, Denon og Onkyo var måske ikke lige de bedste repræsentanter der kunne nævnes, men JVC, Pioneer og Pana har alle lavet nogle små pæne nogle!
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2007 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

har jeg nogensinde sagt at man ikke kunne få bedre lyd til pengene. det jeg siger er at bose laver en god lyd som de fleste ville kunne stille sig tilfreds med, de henvender sig som sagt ikke til hifinørder, da de ikke er deres målgruppe.. deres målgruppe er den idealle familie som går op i design og lyd.. og det jeg sagde var at ingen anden producent kan levere en så god lyd i så små højtaler... jeg har hørt lifestyle serien og de kan blæse hovedet af en uden at lydkvaliteten går tabt, var forbavset over at den lyd kom ud af de små højtaler.

Deres målgruppe er den ideale familie, hvad er en ikke ideal familie??
Hvor mange familier er det lige der gider at kaste SÅ mange penge efter lyd? Det er da kun "hifi nørder" der bruger så mange penge på lyd, og Bose lever ikke op til de kriterier som "Hfifi nørder" stiller!

Der er flere der kan levere ligeså god lyd i små HT IMO!! Anthony Gallo, KEF, og B&W bl.a.

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Point: 2190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2007 kl. 22:42
det jeg mener er at de henvender sig til kunderne som har økonomien iorden, men går op i design og stadig få en fornuftig lydkvalitet, det er nok ikk for sjovt at bose lyd er over alt, blandt andet OL. Heller ikke for sjovt at bose er verdens største lyd producent, så de tjener nok de penge de skal... Heller ikke for sjovt at Audi luksus biler endten har bose eller b&o. bose er prestige.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2007 kl. 03:32
Ja BOSE er prestige, ikke meget andet...  Det er hverken god lyd, eller teksnike vidundere. Det er snopperi!
Som jeg også skrev, dur BOSE kun i biler!

MVH
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
toolman Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 12-Januar-2008
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 00:37

Tag f.eks. en mindre surround reciever fra denon eller onkyo, og så et sæt VM1, M1 eller Elecance fra HFK, for slet ikke at tale om KEF.

Med venlig hilsen

Nej!! men du synes vel heller ikke at b&o eller loewe er en god lcd skærm..

Det er ikke nemt når man gerne vil køre bmw,men må nøjes med en kia vel???

Til top
goAMinD Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-August-2007
Point: 356
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2008 kl. 21:20
Oprindeligt skrevet af toolman toolman skrev:

Med venlig hilsen

Hehe, manden vil jo heller ikke 'lytte' til sine højttalere, han skal jo bare 'kigge' på dem. Lyden er ikke vigtig her. Radioavisen er sikkert kanon i roommate. Ej sorry, men jeg ville også vælge noget andet.

Blu-ray
Film
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 00:28
Oprindeligt skrevet af toolman toolman skrev:

Med venlig hilsen

Jo jeg syntes de lavet nogle skide lækre skærme. Ingen tvivl om det...
Men til prisen er deres ydelse stadig ikke god, sammenlignet med andre. Men hvis man har masser af penge, hvorfor så ikke bruge så mange penge på en skærm!

Jeg har skam ingen intention om at køre BMW, gad heller ikke have en. Hvis man skal blære sig, hvilket vel er derfor man giver så mange penge for noget der kan købes til det halve et andet sted (??), så er BMW sgu da det dårligste valg - med mindre vi er oppe og snakke de helt store modeller, dvs. på den forkerte side af 1 mio.

Men det ændre stadig ikke på at BOSE er dårlig lyd. Det er et udemærket sæt mindre højtalere, men til den pris ville jeg slet ikke oeverveje dem. Måske hvis de kostede 2-3K... Man betaler alt for meget for mærket ift. ydelse!!

Det er hele tiden en afvejning af ydelse kontra pris, hvis ens økonomi da ikke er til strandvejsvilla osv. Selvfølgelig hænger pris og kvalitet sammen, det skal man ikke fornægte - men at betale SÅ meget for mærket som man gør i denne sammenhæng det mener je er utopi.

Med venlig hilsen
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
Mr. Pioneer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 09:57
der findes et alternativ til Bose Lifestyle som heller ikke vil fylde stuen op med en masse kasser. http://www.hifiklubben.dk/produkter/surround/dvd-receiver/de non_s-302_system_sort.htm det anlæg kan klart anbefales en utrolig lyd.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2008 kl. 11:18
Men det er stadig ikke surround...
Men det giver sikkert en super god lyd, har ikke hørt det. Men er generelt meget imponeret over denons mindre anlæg/recievere!

MVH
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu