|
Mere strøm = hurtigere opladning? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 08-Juni-2013 kl. 11:21 |
Jeg har et kamera der oplades via USB. Til kameraet medfølger en 5 V, 0,8 A oplader. Jeg har i anden sammenhæng en USB mobiloplader på 5 V, 1 A. Vil jeg kunne bruge mobilopladeren til at oplade kameraet hurtigere, eller risikerer jeg at ødelægge kameraet?
I manualen står der at man kan oplade via en computer, og der kan strømmængden jo ændres, men jeg vil gerne være sikker inden jeg ødelægger noget. Redigeret af centric - 09-Juni-2013 kl. 17:42 |
|
![]() |
|
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du ødelægger ikke noget ved det. Spændingen er de 5 volt og den ændre sig ikke, det er muligheden for at trække mere strøm der ændre sig. Min pc har nogle USB stik der er opgive til at kunne give 3 gange så meget strøm.
|
|
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
|
![]() |
|
strandvasker ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 30-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2410 |
Det 5V ligger fast, mens strømmen afhænger af hvor meget dit kamera trækker når det lader. Hvis dit kamera fx. trækker 0,5A mens det lader, så vil både den medfølgende oplader og din usb lader afgive 0,5A og oplade kameraet nøjagtigt lige hurtigt.
De 0,8A og de 1,0A er det maksimale de to ladere er i stand til at afgive, men hvor meget de reelt afgiver afhænger helt af hvad kameraet er sat til at suge under opladning.
|
|
![]() |
|
centric ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 25-August-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 422 |
Tak for svarene. De går fint i tråd med hvad jeg forventede.
Ps. Jeg har nu opdateret den første tråd, så andre ikke laver samme pinlige fejl, og bytter om på strøm og spænding. ![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |