|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() Sendt: 21-Februar-2011 kl. 17:03 |
Hej alle i gæve "recordere".
Hvad er folkets erfaring med at leje film fra f.eks. Stofa/Zaptor? Her tænker jeg på kvaliteten af både billede og lyd. Er der ordentlig 5.1 lyd? Er billedkvaliteten i orden på både SD samt HD film? Virker det stabilt? Jeg overvejer at købe en Zaptor alene pga. muligheden for at leje film. Så den del skal virke, da alle andre funktioner er overflødige til formålet den købes til. Jeg har skrevet med Stofa. Men de kommer med et enormt vævende svar om at det er lidt forskelligt, og afhænger af hvad deres leverandører leverer. Lad mig høre jeres erfaringer :-) |
|
![]() |
|
Steen6400 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-December-2010 Sted: Sønderborg Status: Offline Point: 2126 |
![]() |
Jeg bruger VOD på Zaptor en del og det er stærkt vanedannende. Jeg har aldrig haft problemer med billede på SD og HD, men lyden er ofte MPEG og dermed analog surround
![]() Jeg ved ikke om der konsekvent er MPEG lyd ved SD og AC3 5.1 på HD, men det er for ringe at der ikke er 5.1 på alt
![]() Start-forfra, Pause og DR arkiv er nu også værd at tage med
![]() |
|
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
Apple TV 4K 1. gen, Nvidia Shield TV, Norlys, IPhone 13, Huawei Watch GT3 Pro |
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
Enig med Steen - der er lidt for lidt film med 5.1 - du kunne også overvej at købe en pakke som Canal med - da du dermed jo får adgang til Canal Digitals play.
Boks og tv-pakke er på bud lige nu: http://www.stofa.dk/showpage.php?shortcut=zaptortilbud
|
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
![]() |
|
Guests ![]() Gæst ![]() |
![]() |
Det forgår jo så via zaptor dvs. menuerne er dræbende langsomme.
Med jævne mellemrum fejler spilning med MR-<whatever>, og efterfølgende virker skip-forward ikke ordentligt. Men det fungerer da for det meste nogenlunde. Redigeret af pomfrit - 22-Februar-2011 kl. 07:09 |
|
![]() |
|
Mike S. ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juni-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 2909 |
![]() |
Du kan jo bare benytte WebTv app'en på Android telefonen så er det jævnt hurtigt ;)
|
|
Zaptor Motorola
40" SonyX3500 40" Samsung F71 NAD L76 surround med Dali En skærm er et panel hvortil man putter input ind i... |
|
![]() |
|
ZackGem ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 23-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 842 |
![]() |
Jeg takker for tilbagemeldingerne.
Som jeg høre det - så er billedet helt ok. Men lyden efterlader nogle mangler (ikke 5.1 lyd på så mange titler). Kan man se på hver enkelt film om der er 5.1 lyd på eller ikke? Altså inden man lejer den. |
|
![]() |
|
![]() |
Nej ikke så vidt jeg ved.
|
|
Zaptor Motorola
|
![]() |
|
![]() |
Ok.
Jeg kan høre at det ikke er helt modent endnu. Lyden skal bare være i orden også. Ellers køre jeg gerne de 10 minutter ned til Blockbuster. Men jeg takker for rilbagemeldingerne. Kan være at jeg spørger næste år igen :-) |
|
![]() |
|
![]() |
En ting mere jeg kom til at tænke på.
Hvad med undertekster? Virker det som det skal? |
|
![]() |
|
![]() |
Det er faktisk et OK tilbud. Tror jeg hopper på den. Så kan jeg prøve selv. Og er det lige så skidt som jeg frygter :-) - Så har det ikke været vildt dyrt. Så kan jeg også få prøvet en TV-pakke. De skriver kortet er låst til Zaptorboksen. Kan man så rent faktisk ikke tage kortet med ind i soveværelset, og se en kanal der, som kræver kort? Og smide de i CA-slottet i TVet der. |
|
![]() |
|
MichaelA ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-August-2006 Status: Offline Point: 901 |
![]() |
Filmleje på Zaptor er bare en "no go". Der er ikke mange film med DD 5.1 lyd og Stofa ønsker ikke at oplyse om lydsporet på deres film. Jeg vil derfor ikke betale mere eller det samme som hos Blockbuster for en film uden ordentlig lyd.
Syntes det er for ringe de ikke oplyser om lydsporet på deres film. Har talt med Stofa om det og svaret er " der er ikke plads til den information under vores film..." |
|
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |