recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - TDC HomeTrio hastigheds problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTDC HomeTrio hastigheds problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
thacaleb Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Emne: TDC HomeTrio hastigheds problem
    Sendt: 07-April-2010 kl. 11:24
Har hometrio med 2 bokse og en 10mbit internet forbindelse. Min linje er testet til 20mbit og den dengang jeg bestilte det læste jeg frem til at den båndbredde som TV boksene bruger vil blive lagt udenfor min internetforbindelse hvis muligt. Altså kunne jeg stadig bruge 10mbit på internet download mens begge mine TV bokse kører.

Sådan har det været indtil for et par dage siden( haft det i snart 1 år). Nu kan jeg kun hente med 5mbit mens begge TDC bokse kører og det er jeg ret utilfreds med. Ringer så ind til TDC og fortæller om problemet og de påstår hårdnakket at sådan har det altid været og der ikke er noget galt og det er som det skal være.

Er det mig som helt har misforstået  noget og bare været heldig siden jeg fik det, eller hvad sker der lige?.
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Acer R3610 ion with XBMC linux
Til top
kennethbrdk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-August-2007
Point: 1193
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 11:47
Oprindeligt skrevet af thacaleb thacaleb skrev:

Har hometrio med 2 bokse og en 10mbit internet forbindelse. Min linje er testet til 20mbit og den dengang jeg bestilte det læste jeg frem til at den båndbredde som TV boksene bruger vil blive lagt udenfor min internetforbindelse hvis muligt. Altså kunne jeg stadig bruge 10mbit på internet download mens begge mine TV bokse kører.

Sådan har det været indtil for et par dage siden( haft det i snart 1 år). Nu kan jeg kun hente med 5mbit mens begge TDC bokse kører og det er jeg ret utilfreds med. Ringer så ind til TDC og fortæller om problemet og de påstår hårdnakket at sådan har det altid været og der ikke er noget galt og det er som det skal være.

Er det mig som helt har misforstået  noget og bare været heldig siden jeg fik det, eller hvad sker der lige?.

I deres abonnements vilkår for hometrio står flg.:

"Ved brug af Home Trio TV reduceres hastigheden på den

forudsatte xDSL-forbindelse i forhold til den normale

hastighed. Hastigheden vil dog aldrig reduceres til

under 512/128 kbit/s."

Så længe du har over 512/128 så er der desværre ikke noget at komme efter. Om det så er rimeligt eller ej er noget helt andet. Det kan sagtens være at, du har haft mere i hastighed men hvis den central, backbone og kabel, som din linie benytter er blevet hårdere belastet, så kan din båndbredde sagtens være blevet reduceret. 
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 12:23
Ja så er det lige hvordan forudsat hastighed og normal hastighed skal forståes. Er 99% sikker på at der er et par post på dette forum hvor der bliver forklaret dette.

Hvis min linje er blevet målt til 15mbit og jeg betaler for 10mbit internet så bruges de 5mbit som ligger udenfor internettet til TV først og derefter tager den noget af internethastigheden hvis det ikke er nok.
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Til top
truntemus Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 06-April-2009
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 18:08
Hvis du har en ADSL linie som er 10mbit så vil din hometrio-løsning bruge af de 10 mbit hvis dine bokse er tændt, resten vil være til surf. Du har været "heldig" vil jeg sige hvis du har haft 10mbit rent til surf, det er måske fordi din linie har været sat til 15mbit eller 20mbit ved en fejl og du så kun har betalt for 10mbit.
Til top
sbndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-Januar-2007
Point: 593
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-April-2010 kl. 21:10

Med slukkede TV-bokse har du op til 10 Mbit til rådighed på nettet. For hver boks (session) du bruger, vil du have cirka 3,8 Mbit mindre til rådighed på nettet. Èn session er så f.eks enten at se eller optage et program. Med 10 Mbit til rådighed og 2 bokse tændt (2 sessioner) vil du have cirka 2 Mbit til rådighed til nettet - dog aldrig under 512/128 kbit.

Du er velkommen til at sende mig dit telefonnummer i en PB, så skal jeg kontrollere om det hele er som det skal være.

Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-April-2010 kl. 21:20
Takker for hjælpen. Må have været heldig før. Så har bare opgraderet til en 20mbit internet forbindelse så er det nok som det skal være. Håber min ping tid kan falde da ved en større hastighed da den også steg med en 10 stykker da jeg fik hometrio. Kan godt mærkes når man også bruger nettet til counter-strike ^^
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 12:06
Stjæler lige tråden, men har lige et spørgsmål:
Hvad er målene på multirumsboksen?

På forhånd tak.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 14:15
Den ekstra TV boks som man får med er b21,0 x d14,5 x h3,0. Du skal nok ligge noget mere til dybden da det ikke er med de stik der stikker bagud.
Panasonic 37' PX80
Popcorn hour a-100
Til top
JayKay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: Helsingør, Dk
Point: 545
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 14:19