recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Problem med hastighed Profiber!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketProblem med hastighed Profiber!

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Emne: Problem med hastighed Profiber!
    Sendt: 16-Februar-2010 kl. 14:16
Hej

Jeg har en del problemer med min hastighed. Jeg har en 50/50 fra Profiber og jeg ved jeg får leveret den rigtige hastighed. Jeg har yderligere IPTV samt telefoni og det hele er koblet sammen i Tilgin routeren. Jeg har fået en del hjælp fra Profiber med vi er endnu ikke kommet frem til en løsning på problemet.

Hvis min PC er sluttet direkte til DKT boksen, altså uden om routeren, kører hastigheden helt optimalt. Men hvis jeg kobler PC, IPTV og telefoni på routeren igen så falder hastigheden. Jeg har ligeledes forsøgt at koble enhederne på enkeltvis og hastigheden er stadigvæk for lav. Det mærkelige er at alle de hastighedstests jeg har kørt viser fine tal, altså i omegnen af 50/50. Men selvom disse tests viser fine tal er hastigheden stadigvæk langsom.

Jeg har også prøvet at udskifte Tilgin routeren med min D-Link DIR655 og her kører det hele perfekt!

Da jeg fik Tilgin routeren havde jeg en del problemer med den, uprovokerede genstarter osv. Kan den måske have taget skade af det?
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Focal 4xSib, 1xSib XL, Cub 2
TviX HD M-6500A + PCH C-200
Til top
binderup Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 16-Oktober-2004
Point: 262
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 16:10
Er der noget i den nye router der heder QoS? hvis der er det så slå det fra det kan også give problemer og med 50/50 så har du ikke behov for det.

Hvad hvis der ikke er koblet telefoni til på den nye router virker det så som det skal?

Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 16:41
Hej binderup.
Jeg tjekkede QoS og her var ikke defineret noget, altså må det være deaktiveret.
Problemet eksisterer også hvis telefoni er koblet fra.

Det eneste som jeg selv har konfigureret i routeren er:

1 port er åbnet
1 Wireless opsætning slettet (Profibers)
1 Wireless opsætning lavet (min egen)

Redigeret af koxxxx - 16-Februar-2010 kl. 16:45
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 19:28
hey koxxxx

Jeg har selv samme hastighed som dig samt den samme router, os ved profiber. min linie kører os MEGET bedre hvis jeg kører udenom routeren, og tror desværre det bare er routeren der er af ringere kvalitet. Det virker for mig som om, at den ikke kan håndtere den her linie, dl hastighed ligger nok bedst, men uploaden ligger på omkring 45mbit. og ligemeget hvad jeg har gjort har det ikke ændret en dyt, så min konklusion er at routeren simpelthen ikke er gearet til den hastighed, selvom den skulle kunne håndtere 94/94Mbit efter hvad jeg har forstået.
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 20:17
koxxx og Treated, hvordan tester du / i ??

speedtest?
ftp ?
utorrent ?
mv.?

Jeg har testet min Tilgin router med følgende sat til.

3 tv bokse
2 laptops som køre wireless
1 alm pc sat til via kabel
telefoni

Jeg kan fint køre 2 HD + 1 SD kanal også får jeg stadigvæk 50/50Mbit igennem på både ftp, speedtest.
Jeg har ikke testet med utorrent mv. så kan ikke svare på dette.

Jeg ved af inside info at routeren er dokumenteret til 95/95Mbit hver vej samtidig så 100% på at routeren ikke er problemet her.

Ozzy
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2010 kl. 22:22
Jeg har ikke tilgin routeren endnu , og jeg har 15/15 og min hastighed falder tit til 3- 5 mbit så skal routeren genstartes og jeg har så igen 15/15 .
Det er noget rod og har også skrevet til suport og snakket med dem .  Har sagt til dem at jeg vil have den nye Tilgin router da jeg har 2 tv bokse og 1 pc + 2 bærbare tilsluttet jævligt . og skal også snart have ip telefoni .
Er dog glad for at de analoge kanaler til tv kan hentes digitalt via  DVB-C så det betyder da at vi ikke skal bruge tv boksene så meget mere .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 00:38
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

speedtest?
ftp ?
utorrent ?
mv.?

3 tv bokse
telefoni

Jeg kan fint køre 2 HD + 1 SD kanal også får jeg stadigvæk 50/50Mbit igennem på både ftp, speedtest.

Jeg ved af inside info at routeren er dokumenteret til 95/95Mbit hver vej samtidig så 100% på at routeren ikke er problemet her.

Ozzy

Hej Ozzy

Jeg tvivler ikke på routerens kapacitet, jeg ved fra flere, at den kører fint og stabilt. Det gør den bare ikke hos mig og den eneste mulighed jeg kan se ud fra mine tests er at det næsten kun kan være routeren. Jeg er dog slet ikke ekspert på fejlfindingsområdet, kender kun grønthandlermetoden :D

Jeg har testet mod min egen 100 Mbit server, og med 8 samtidige forbindelser (via FTP) får jeg stadigvæk kun ~30 Mbit ned. Jeg har ligeledes testet ganske almindelig HTTP download, og med 10 igangværende downloads, med garanteret mulighed for rigelig kapacitet er resultatet det samme. Jeg har testet med bittorrent, ligeledes med rigelig kapacitet i modsatte ende, og resultatet er igen det samme. Alle tests er foretaget både med og uden router samt med en D-Link DIR 655, hvor alt også kører perfekt, dog lige med undtagelse hvis strømmen tages fra TV boksen.

Jeg har testet portene og der er umiddelbart ikke fundet fejl!

Jeg har kørt utallige hastighedstests fra:

http://www.speedtest.net/
http://hastighedstest.tdc.dk/
http://www.it-borger.dk/verktojer/bredbaandsmaaleren

Tests er altid foretaget i forlængelse af hinanden på hver af de tre sider, da jeg så er sikker på, at det ikke er en af siderne, som er overbelastet.

Jeg kan ikke forestille mig andet end, at jeg har fået en "mandagsmodel" af routeren. Ved godt det kan lyde en smule underligt, da der som sådan ikke er noget der ikke virker i den ud over hastigheden selvfølgelig.

Redigeret af koxxxx - 17-Februar-2010 kl. 00:39
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Til top
Ozzy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 22:44
koxxx, er på ferie i øjeblikket så kan ikke engang lige sammenligne resultater med dig, men på mandag kan vi jo lige snakke sammen hvis det er :)

Det er muligt at det er en "mandags" udgave du har fået dig, eller noget helt andet som er galt hos dig, men dette kan vi lige finde ud af i næste uge evt.
Har trods alt lidt erfaring med routeren :)
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
Til top
koxxxx Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2010 kl. 22:52
Hej Ozzy, det kunne være fedt. Takker MANGE gange for din hjælp :)
Philips 52PFL9632D
Panasonic BD55
Onkyo TX-SR706
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 07:53
Oprindeligt skrevet af Ozzy Ozzy skrev:

speedtest?
ftp ?
utorrent ?
mv.?

3 tv bokse
telefoni

Ozzy

hey ozzy.

sådan som jeg tester forbindelse og først ved at slutte nettet direkte i DKT boksen, og så teste med torrent, ftp og andre servere. der får jeg absolut den hastighed man burde have, men når jeg tilslutter til routeren igen, får linien et lille nyk nedad, vi snakker om 5-10mbit i henholdsvis dl og upl, det synes jeg er lige i overkanten, og min router kører faktisk upåklageligt, har os prøvet at ressette routeren og genstarte den osv osv og testet forfra, kommer altid frem til det samme resultat. Derfor min sikkerhed om at routeren ikke er helt kompitabel til at udnytte den linie som man betaler for, jeg kunne jo prøve at ringe til profiber. og høre om de er interreseret i at jeg skal have mit net 20% billigere :) er jo lidt det samme. Jeg vil os mene at hvis de udbyder 50/50, så burde det ihvertfald køre som minimum, skulle helst ikke gerne være under den hastighed. Har lidt en fornemmelse af at en gigabit router er bedre egnet til at håndtere meget mere trafik, selvom vi kun kører 50/50Mbit.
Til top
janbau Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 20-Maj-2005
Point: 360
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Februar-2010 kl. 19:04
Oprindeligt skrevet af janbau janbau skrev:

Jeg har ikke tilgin routeren endnu , og jeg har 15/15 og min hastighed falder tit til 3- 5 mbit så skal routeren genstartes og jeg har så igen 15/15 .
Det er noget rod og har også skrevet til suport og snakket med dem .  Har sagt til dem at jeg vil have den nye Tilgin router da jeg har 2 tv bokse og 1 pc + 2 bærbare tilsluttet jævligt . og skal også snart have ip telefoni .
Er dog glad for at de analoge kanaler til tv kan hentes digitalt via  DVB-C så det betyder da at vi ikke skal bruge tv boksene så meget mere .

Så kom der en Tilgin HG 1311 Router med posten idag Smile Så den er nu tilsluttet helt uden problemmer.
Så skal den testes den kommende tid .
Lg 47L M760 T
LG C7 Oled
Marantz 6010 Av 9,2 Atmos
Cambridge Azur 651 W Effekt
Cambridge Audio CXN Digtal forforstærker Musikstreamer
Dali Opticon 6 + Center 9,1 setup
Aktiv Sub
4 K Blu-ray
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu